SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Over de perceptie van reclame bij de Brusselse metrogebruikers

Zaterdag 24 Maart 2018


Over de perceptie van reclame bij de Brusselse metrogebruikers
Vorig jaar vertrouwde JCDecaux onderzoeksbureau Brat een grootscheepse enquête bij de Brusselse metrogebruikers toe. Het onderzoek betrof enerzijds hun ervaring en houding ten opzichte van reclame in de metro (twee f2f golven, in juni en in november, met 2000 respondenten per golf). Anderzijds ging de studie over de reclame-impact aan de hand van de posttests van acht campagnes uit evenveel sectoren (distributie, vrijetijd, alcoholhoudende en alcoholvrije dranken, mode, financiën, transport en telecom - 269 respondenten).

Voornaamste les: de ervaringen van de Brusselse metrogebruikers is positief. Bijna 60% verklaart dat de reclame “hun iets geeft om naar te kijken” en “zorgt voor kleur om de monotonie van de dagelijkse sleur te doorbreken”. 55% stelt vaak beïnvloed te worden door de reclame. Van hen reageert 40% na het zien van reclame in de metro; in 49% van de gevallen is dat zelfs binnen de week.

Meer dan negen gebruikers op tien merken de digitale schermen in de metro op en vinden dat die de stations een modern en dynamisch imago geven. Hetzelfde aantal waardeert de kwaliteit, zichtbaarheid en de esthetische vormgeving van de installaties.

Uit de posttests komen begrippen als likeability (79), geloofwaardigheid (75), informatief karakter (70), originaliteit (69) en aankoopintentie (61) naar voren.

Op een algemener niveau maakt het onderzoek van JCDecaux het mogelijk een profiel te schetsen van de Brusselse metrogebruikers. Die zijn jong, actief en upscale. De grote meerderheid van de gebruikers zijn heavy users: 75% maakt minstens tien metroritten per week. Nog volgens het onderzoek surft 64% van de gebruikers op het internet tijdens hun metrotraject.

Meer info hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier