SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

NewsMonkey: ’s lands eerste sociale nieuwssite

Donderdag 14 November 2013


NewsMonkey: ’s lands eerste sociale nieuwssite
Mick Van Loon (oprichter en 10 jaar hoofdredacteur van HLN.be), Wouter Verschelden (ex-hoofdredacteur De Morgen) en Patrick Van Waeyenberge (voormalig directeur digitaal De Persgroep) houden samen een nieuwe nieuwssite boven de doopvont. Die werd NewsMonkey gedoopt en zal naar het voorbeeld van BuzzFeed een mix brengen van breed populair nieuws en achtergrondverhalen, maar altijd geschreven met een focus op sociale media. De site wil de actualiteit brengen op een veel jongere en meer open manier waarin de band tussen journalist en lezer centraal staat, allemaal binnen een gratis model. Het initiatief dat al kan rekenen op de inbreng van investeerders als Jose Zurstrassen (Skynet, Keytrade) en Lorenz Bogaert (Netlog, Twoo) die samen met de oprichters een startkapitaal van 1,2 miljoen euro samenbrachten, start meteen met 17 man, waarvan tien journalisten, voornamelijk jonge digital natives. Ook Rik Lagey (ex-DigitasLBI) treedt toe tot het project als business development manager. Om zijn kas verder te spijzen lanceert de site een crowdfunding-actie via de website NewsMonkey.be: vanaf 50 euro kun je mede-eigenaar worden van het project. Doelstelling is 1000 investeerders vinden. Anderzijds biedt de site adverteerders, net zoals in het geval van BuzzFeed, de mogelijkheid om aan social advertising te doen. “Vergeet daarbij de gebruikelijke publireportages”, aldus managing director Patrick Van Waeyenberghe. “Het gaat om pertinente content, zowel voor adverteerders als voor internauten die ze graag willen delen. Dat levert de adverteerders gemiddeld 40% extra bereik op.” De site gaat live tijdens de tweede helft van december.



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE

JOBS


INTERVIEW

Pascal Van Laere (Head of YouTube Strategy & Operations North-Europe) over de trends in online video in 2017

Pascal Van Laere (Head of YouTube Strategy & Operations North-Europe) over de trends in online video in 2017



DOSSIER  



Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Total attribution of de expressie van de digitale chaos  


Convergentie is al een jaar of tien een druk besproken onderwerp in alle digitale kwesties. We kunnen enkel alleen maar vaststellen dat het versnipperende gebruik door de consumenten eerder leidt...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Merit Awards: waarom we onze laureaten van 2016 kozen


Op 26 januari verwelkomde Media Marketing zowat 800 vakmensen in de Bloody Louis voor de traditionele uitreiking van de Merit Awards 2017 die de meest verdienstelijke spelers en acties van 2016 in...


en savoir plus