SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

NewsMonkey: ’s lands eerste sociale nieuwssite

Donderdag 14 November 2013


NewsMonkey: ’s lands eerste sociale nieuwssite
Mick Van Loon (oprichter en 10 jaar hoofdredacteur van HLN.be), Wouter Verschelden (ex-hoofdredacteur De Morgen) en Patrick Van Waeyenberge (voormalig directeur digitaal De Persgroep) houden samen een nieuwe nieuwssite boven de doopvont. Die werd NewsMonkey gedoopt en zal naar het voorbeeld van BuzzFeed een mix brengen van breed populair nieuws en achtergrondverhalen, maar altijd geschreven met een focus op sociale media. De site wil de actualiteit brengen op een veel jongere en meer open manier waarin de band tussen journalist en lezer centraal staat, allemaal binnen een gratis model. Het initiatief dat al kan rekenen op de inbreng van investeerders als Jose Zurstrassen (Skynet, Keytrade) en Lorenz Bogaert (Netlog, Twoo) die samen met de oprichters een startkapitaal van 1,2 miljoen euro samenbrachten, start meteen met 17 man, waarvan tien journalisten, voornamelijk jonge digital natives. Ook Rik Lagey (ex-DigitasLBI) treedt toe tot het project als business development manager. Om zijn kas verder te spijzen lanceert de site een crowdfunding-actie via de website NewsMonkey.be: vanaf 50 euro kun je mede-eigenaar worden van het project. Doelstelling is 1000 investeerders vinden. Anderzijds biedt de site adverteerders, net zoals in het geval van BuzzFeed, de mogelijkheid om aan social advertising te doen. “Vergeet daarbij de gebruikelijke publireportages”, aldus managing director Patrick Van Waeyenberghe. “Het gaat om pertinente content, zowel voor adverteerders als voor internauten die ze graag willen delen. Dat levert de adverteerders gemiddeld 40% extra bereik op.” De site gaat live tijdens de tweede helft van december.

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / MEDIA - ONLINE

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier