SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

NewsMonkey: ’s lands eerste sociale nieuwssite

Donderdag 14 November 2013


NewsMonkey: ’s lands eerste sociale nieuwssite
Mick Van Loon (oprichter en 10 jaar hoofdredacteur van HLN.be), Wouter Verschelden (ex-hoofdredacteur De Morgen) en Patrick Van Waeyenberge (voormalig directeur digitaal De Persgroep) houden samen een nieuwe nieuwssite boven de doopvont. Die werd NewsMonkey gedoopt en zal naar het voorbeeld van BuzzFeed een mix brengen van breed populair nieuws en achtergrondverhalen, maar altijd geschreven met een focus op sociale media. De site wil de actualiteit brengen op een veel jongere en meer open manier waarin de band tussen journalist en lezer centraal staat, allemaal binnen een gratis model. Het initiatief dat al kan rekenen op de inbreng van investeerders als Jose Zurstrassen (Skynet, Keytrade) en Lorenz Bogaert (Netlog, Twoo) die samen met de oprichters een startkapitaal van 1,2 miljoen euro samenbrachten, start meteen met 17 man, waarvan tien journalisten, voornamelijk jonge digital natives. Ook Rik Lagey (ex-DigitasLBI) treedt toe tot het project als business development manager. Om zijn kas verder te spijzen lanceert de site een crowdfunding-actie via de website NewsMonkey.be: vanaf 50 euro kun je mede-eigenaar worden van het project. Doelstelling is 1000 investeerders vinden. Anderzijds biedt de site adverteerders, net zoals in het geval van BuzzFeed, de mogelijkheid om aan social advertising te doen. “Vergeet daarbij de gebruikelijke publireportages”, aldus managing director Patrick Van Waeyenberghe. “Het gaat om pertinente content, zowel voor adverteerders als voor internauten die ze graag willen delen. Dat levert de adverteerders gemiddeld 40% extra bereik op.” De site gaat live tijdens de tweede helft van december.



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE

JOBS


INTERVIEW

Jason Romeyko (Serviceplan):

Jason Romeyko (Serviceplan): "Merken worden niet gemaakt door bureaus, maar door consumenten via hun conversaties"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier