SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Bart Decoster en Emmanuel Denis: It takes two to Tango

Donderdag 3 April 2014


Bart Decoster en Emmanuel Denis: It takes two to Tango
 Na Perfect Game en Perfect Style die in september vorig jaar gelanceerd werden, presenteren Mediahuis en IPM nu een nieuw gemeenschappelijk aanbod. Tango groepeert alle print- en digitale media van beide groepen, met inbegrip van de dragers van Les Editions de l’Avenir. Bart Decoster en Emmanuel Denis, respectievelijk corporate director bij Mediahuis Connect en sales advertising director bij IPM Advertising, geven tekst en uitleg bij het aanbod en vertellen iets meer over de noord-zuid as die beide groepen willen vormen.
 
Zouden jullie elk in een zin de specificiteit van Tango kunnen samenvatten?
 
Bart Decoster: Zeven nieuwsmerken in een krachtige formule met maximaal dagbereik voor brands op al onze platformen gedurende de ganse dag.
 
Emmanuel Denis: Deze zeven merken vertegenwoordigen een optimale nationale dekking en een belangrijke selectiviteit op de meest gegeerde doelgroepen, zoals de sociale klassen groepen een tot vier en de 25-44-jarigen.
 
Is Tango het aanbod dat Scripta gelanceerd zou hebben na de invoering van de nieuwe currencies als Scripta nog zou hebben bestaan? Is het een reactie op de PNU-formules van de tandem Rossel/De Persgroep? Een combinatie van beide?
 
ED: Scripta zou in 2014 zijn twintigste verjaardag gevierd hebben. De oprichting van Mediahuis en de banden die al bestonden tussen Corelio, Concentra en IPM maakten een externe regie overbodig. Dit jaar bestaat NP vijftien jaar en het eerste trimester ziet er heel bevredigend uit. Maar we moeten het product doen evolueren, door de manier waarop onze merken geëvolueerd zijn en vanwege de nieuwe CIM-methodologie.
 
BD: Tango anticipeert op de toekomst qua mediaconsumptie. Newsbrands zijn bijna het enige medium waarbij de digitale platformen voor een enorm extra bereik zorgen. Dat kunnen andere media niet zeggen. Het is dus vooral een sectorgegeven. We zullen samen met PNU die markt dynamischer maken en samen ook de currencies aanpassingen doorduwen richting CIM. Het zal de perceptie en de kracht van Newsbrands een positieve boost geven. En zoals eerder gesteld ligt de dynamiek hieromtrent bij de publishers en niet bij de externe regies, net zoals de expertise.
 
Het is het derde gemeenschappelijke product dat jullie lanceren. Kun je stellen dat er voortaan een pijler IPM/Mediahuis en een pijler Rossel/De Persgroep bestaat, naast de NP-formules?
 
BD: De as IPM/Mediahuis bestaat zeker en biedt een extra garantie dat we de marktdynamiek stimuleren. Een markt met twee grote spelers of groepen is altijd goed. We houden elkaar wakker en scherp en het stimuleert innovatie. Beide pijlers hebben wel dezelfde strategische visie. We voeren geen oorlog tegen elkaar. We proberen de sectorgroei te stimuleren.
 
Kunnen de NP-formules in de toekomst nog evolueren, gezien de mobiele en webversies van de kranten, of zullen ze zich beperken tot de bestaande formules?
 
ED: Onze merken evolueren zo snel dat we permanent alert zijn om vooruit te lopen op de verwachtingen van de markt.
 
BD: NP doet het goed op dit moment. Dit reflecteert toch vooral dat het blijft beantwoorden aan een behoefte. Wij herorganiseren momenteel de NP aanpak en zullen binnenkort met nieuwe innovaties naar buiten komen. We zullen blijven inzetten op NP om een groter aandeel binnen de mediamix op te eisen.
 
De nieuwe currencies en hun terechte e creatieve benutting door jullie regies zijn ontegensprekelijk een doorbraak. Maar parasiteren ze jullie relatie met Beweb (voor IPM) en Pebble (voor Mediahuis) niet nodeloos wat de websites van Concentra betreft?
 
BD: De sectordynamiek en een groot deel van de expertise zit bij de publishers. Externe regies kunnen en mogen dat niet afremmen. Ze begrijpen dat. Meer dan ooit dient iedereen zijn aanpak en focus op mekaar af te stemmen. Stilstaan zou anders achteruitgaan zijn.
 
ED: Bovendien biedt de NBO, een gemeenschappelijk product van Mediahuis/IPM bij Beweb, een mooie complementariteit tussen onze merken en vertegenwoordigt meer dan 20% van onze respectieve cijfers.
 
Hebben jullie al gedacht aan een uitbreiding van het nieuwe Jobat Media aanbod naar de titels van IPM?
 
BD: Jobat is een heel sterk merk dat de jobmarkt benadert met totaaloplossingen en dat ook doet op verschillende dragers en platformen. Die markt zit toch vooral in Brussel en veel minder in Wallonië. Toch bekijken wij alle pistes continu. Wie weet?
 

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier