SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Belgen hebben 6 schermen ter beschikking in gezinskring

Zondag 14 Januari 2018


Seen from Space: Belgen hebben 6 schermen ter beschikking in gezinskring
De CIM Establishment Survey geeft ook vrij volledige aanwijzingen over de technologische infrastructuur die beschikbaar is binnen de gezinnen, waaronder de toestellen waarmee video kan worden gelezen. Deze informatie sluit aan bij de gegevens die tot dusver beschikbaar waren via de radiostudie van het CIM, maar ze zijn vollediger. Zo wordt voortaan de vraag gesteld naar het aantal vaste en draagbare PC’s, tablets en smartphones (1, 2 of 3 en meer). Tot dusver bleef de vraag over de devices beperkt tot ja of neen. Resultaat: volgens de CIM radiostudie werd het aantal beschikbare schermen per individu geschat op ongeveer vier. Wetende dat dit aantal onderschat was, bepaalt de establishment survey dit gemiddelde op iets meer dan zes. Het cijfer ligt iets hoger bij de Nederlandstalige dan bij de Franstalige gezinnen (6.4 tegenover 5,8, gemiddeld).

Wat de infrastructuur betreft zijn het noorden en het zuiden gelijkend, maar er is toch een verschil van tien punten (59% tegenover 49%) wat de penetratie van tactiele tablets betreft. Ook is de proportie Vlaamse gezinnen zonder tv (minder dan 2%) veel kleiner dan bij de Franstaligen (bijna 5%). Tot slot kunnen we nog vaststellen dat het percentage beschikbare schermen pijlsnel stijgt bij grote gezinnen en bij de jongeren. Omgekeerd beschikken senioren en minder gegoede gezinnen over veel minder schermen (minder dan 3 bij de 65-plussers). Natuurlijk is er nog de vraag van het aantal schermen dat daadwerkelijk gebruikt wordt, want bepaalde toestellen worden makkelijk gedeeld, terwijl andere – zoals de smartphone – veel persoonlijker of zelfs intiem zijn. Kortom, het aantal schermen zegt niet alles, maar is wel een stevige basis (‘establishment’) voor ander onderzoek.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier