SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: webeffect op het NRS-bereik

Zondag 5 November 2017


Seen from Space: webeffect op het NRS-bereik
Iedereen weet dat de cijfers die beschikbaar zijn bij de verschijning van de CIM-persbereikstudie (NRS) zich tot drie indicatoren beperken: papier + digitale versies (P+D), ‘total brand’ met inbegrip van eerstgenoemde plus het webbereik (P+D+W) en tot slot het webbereik, al dan niet gedupliceerd met de andere platformen. We schatten de gemiddelde leeftijd en sociale groep van de lezers laatste periode per mediacategorie (kranten versus magazines) en per taal. De magazines werden ook geanalyseerd per periodiciteit. Er zijn maar weinig verschillen tussen de twee samengestelde cijfers (‘P+D’ en ‘P+D+W’), maar de kloof tussen deze twee en de weblezers is aanzienlijk: iets minder dan vijf jaar voor de dagbladpers en meer dan tien jaar voor de magazinepers.

Het ‘samengevoegde’ bereik van de eerste categorie schommelt rond 45 jaar, terwijl de weblezers van de dagbladpers gemiddeld ongeveer 40 jaar zijn. Voor de magazinepers schommelen deze waarden rond 48 versus 37 jaar. Wat de sociale groepen betreft, is het verschil kleiner. Op dat punt neigen de bereikcijfers betreffende de laatste webperiode eerder naar groep 3 dan binnen de categorieën ‘P+D’ en ‘P+D+W’ die veeleer rond groep 4 hangen. Kortom het web heeft duidelijk een verjongende invloed bij de persmerken en zorgt voor een zekere upgrade van het sociaal-professioneel statuut.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier