SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: webeffect op het NRS-bereik

Zondag 5 November 2017


Seen from Space: webeffect op het NRS-bereik
Iedereen weet dat de cijfers die beschikbaar zijn bij de verschijning van de CIM-persbereikstudie (NRS) zich tot drie indicatoren beperken: papier + digitale versies (P+D), ‘total brand’ met inbegrip van eerstgenoemde plus het webbereik (P+D+W) en tot slot het webbereik, al dan niet gedupliceerd met de andere platformen. We schatten de gemiddelde leeftijd en sociale groep van de lezers laatste periode per mediacategorie (kranten versus magazines) en per taal. De magazines werden ook geanalyseerd per periodiciteit. Er zijn maar weinig verschillen tussen de twee samengestelde cijfers (‘P+D’ en ‘P+D+W’), maar de kloof tussen deze twee en de weblezers is aanzienlijk: iets minder dan vijf jaar voor de dagbladpers en meer dan tien jaar voor de magazinepers.

Het ‘samengevoegde’ bereik van de eerste categorie schommelt rond 45 jaar, terwijl de weblezers van de dagbladpers gemiddeld ongeveer 40 jaar zijn. Voor de magazinepers schommelen deze waarden rond 48 versus 37 jaar. Wat de sociale groepen betreft, is het verschil kleiner. Op dat punt neigen de bereikcijfers betreffende de laatste webperiode eerder naar groep 3 dan binnen de categorieën ‘P+D’ en ‘P+D+W’ die veeleer rond groep 4 hangen. Kortom het web heeft duidelijk een verjongende invloed bij de persmerken en zorgt voor een zekere upgrade van het sociaal-professioneel statuut.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier