SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: En als de 'schermdekking' nu eens de graal was inzake efficiëntie?

Zondag 15 Oktober 2017


Seen from Space: En als de 'schermdekking' nu eens de graal was inzake efficiëntie?
Het was een ambitieus onderzoek dat deze zomer gepresenteerd werd door Think TV, de vereniging van Australische tv-zenders, dat met de medewerking van een professor van de Universiteit van Adelaide gevoerd werd bij 2 583 respondenten. De enquête vroeg kolossale middelen, waaronder eye tracking en een gesofisticeerd systeem om de efficiëntie op de sales in te schatten. Voor laatstgenoemde was het de ‘Short Term Advertising Strength’ of STAS-index van John Philip Jones die nieuw leven ingeblazen werd. In het enquêteprotocol wordt het actieve kijken gemeten door het feit dat de blik gericht is op de reclame; het passieve kijken verwijst naar de blik op het scherm, maar niet op de advertenties. Met 58% actief kijken trekt de televisie met grote voorsprong de meeste aandacht. De Australische studie legt een verband tussen de proportie van het scherm ingenomen door de reclame en de aandacht. Met 100% aanwezigheid op het scherm, verdringt de tv-spot alles als hij verschijnt, want de schermdekking bij ‘100% van de pixels’ is in principe integraal, terwijl ze in de minderheid is op YouTube en marginaal op Facebook. Wat de efficiëntie inzake sales betreft, overheerst TV ook, dankzij de extra aandacht die hij opwekt. Facebook werd echter niet geanalyseerd op mobile, wat de schermdekking kan benadelen. Het verschil dat vastgesteld werd inzake sales efficiëntie is bovendien niet proportioneel met de grote kloof tussen de aandacht voor online video en voor tv-reclame.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier