SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: En als de 'schermdekking' nu eens de graal was inzake efficiëntie?

Zondag 15 Oktober 2017


Seen from Space: En als de 'schermdekking' nu eens de graal was inzake efficiëntie?
Het was een ambitieus onderzoek dat deze zomer gepresenteerd werd door Think TV, de vereniging van Australische tv-zenders, dat met de medewerking van een professor van de Universiteit van Adelaide gevoerd werd bij 2 583 respondenten. De enquête vroeg kolossale middelen, waaronder eye tracking en een gesofisticeerd systeem om de efficiëntie op de sales in te schatten. Voor laatstgenoemde was het de ‘Short Term Advertising Strength’ of STAS-index van John Philip Jones die nieuw leven ingeblazen werd. In het enquêteprotocol wordt het actieve kijken gemeten door het feit dat de blik gericht is op de reclame; het passieve kijken verwijst naar de blik op het scherm, maar niet op de advertenties. Met 58% actief kijken trekt de televisie met grote voorsprong de meeste aandacht. De Australische studie legt een verband tussen de proportie van het scherm ingenomen door de reclame en de aandacht. Met 100% aanwezigheid op het scherm, verdringt de tv-spot alles als hij verschijnt, want de schermdekking bij ‘100% van de pixels’ is in principe integraal, terwijl ze in de minderheid is op YouTube en marginaal op Facebook. Wat de efficiëntie inzake sales betreft, overheerst TV ook, dankzij de extra aandacht die hij opwekt. Facebook werd echter niet geanalyseerd op mobile, wat de schermdekking kan benadelen. Het verschil dat vastgesteld werd inzake sales efficiëntie is bovendien niet proportioneel met de grote kloof tussen de aandacht voor online video en voor tv-reclame.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier