SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

De jury aan het woord: Catherine Hermans (Happiness) over Direct

Donderdag 3 Augustus 2017


De jury aan het woord: Catherine Hermans (Happiness) over Direct
Een babbel met Catherine Hermans (copywriter bij Happiness Brussels), die in de Shortlist Jury zetelde voor Direct. De competitie waarin These Days de meubelen redde met het onvermijdelijke ‘Coins of Hope’ (Bronze).
 
Hoe heb je deze jury beleefd en wat waren de richtlijnen van juryvoorzitter Ted Lim?
Als lid van de Shortlist Jury heb ik dus het grote werk van thuis uit gedaan. Ik ben blij dat ik hier in Cannes de andere juryleden kon ontmoeten om met hen van gedachten te wisselen. De juryvoorzitter vroeg ons te letten op de sterkte van de boodschap en op de 'directheid' naar de doelgroep.
 
Hoe zie je jouw rol als jurylid? Waar let je op? Waarmee wil je met jouw bijdrage het verschil maken?
Ik had me voorgenomen om vooral te letten op vernieuwende business solutions die merken vooruit helpen. Wat me opviel, is dat campagnes die iedereen al opgepikt heeft via sociale media, hier vanzelf al een voetje voor krijgen. Niet dat die hier onterecht scoren, maar ik had vooral oog voor kleinere campagnes en interessante ideeën die nog “ongezien” waren.
 
Was er veel consensus tussen de juryleden of eerder discussie, vooral bij het kiezen van de Grand Prix ('Google Home of the Whopper')?
Via de chatbox konden we overleggen of bepaalde campagnes wel het label 'Direct' verdienden, wat niet altijd het geval was. Wat de Grand Prix betreft, weet ik dat eerst 'Fearless Girl' die zou halen. Maar dat is op een haartje na niet gelukt. Ik vind 'Google Home of the Whopper' niet zo verrassend. Deze campagne heeft mijn hart niet gestolen. 'Fearless Girl' vind ik wel heel mooi als gebaar en een ongelofelijke PR-case.
 
Waarom waren er niet meer Belgische leeuwen?
Misschien zijn onze campagnes te kleinschalig in vergelijking met die van andere landen.
 
Wat zijn jouw favorieten?
Wat ik heel leuk vind is de wieg van 'Max Motor Dreams' voor Ford, van Ogilvy Madrid. Er waren ook heel wat grappige cases, zoals de 'Anti Pinky Pint' van DDB voor Barbarian, voor machomannen die willen vermijden dat ze hun pink uitsteken tijdens het drinken van een glas bier. 'The Human Metal Initiative', die in Innovation de Grand Prix haalde, wil ik zeker ook vermelden.



ARCHIVE / BEST OF CANNES LIONS 2015

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier