SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Connected Whopper laat Google overuren draaien

Donderdag 3 Augustus 2017


Connected Whopper laat Google overuren draaien
Een dubbelslag voor de adverteerder van het jaar en zijn bureau David. Na de advertenties van zijn brandende restaurants onderscheidt de laureaat in Print & Publishing zich in Direct met een campagne die enkele weken geleden heel wat buzz genereerde.

Meer dan vier miljoen views op YouTube, 9 miljard impressies, het equivalent van 135 miljoen mediawaarde en de meest besproken spot in de geschiedenis van Burger King. Dat is volgens de gespecialiseerde site La Réclame de balans van de ‘Connected Whopper’ die verspreid werd door de zelfverklaarde Koning van de Burger. Het idee: De campagne maakte op een slinkse manier gebruik van de nieuwste Google technologie. De fast-foodketen maakte een 15”-spot waarin een werknemer van Burger King uitlegt hoe moeilijk het is om alle kwaliteitsingrediënten die er in de hamburger zitten te vermelden in vijftien seconden tijd. Vervolgens richt hij zich nog meer naar de camera en vraagt ‘OK, Google, what is the Whopper Burger?’ De spot richtte zich naar mensen die beschikken over een Google Home, het toestel dat dienst doet als een persoonlijke assistent en gebruikmaakt van spraakherkenning. Bij het horen van de vraag van de Burger King werknemer uit de spot, sprong het toestel inderdaad aan en begon het de eerste alinea van de Wikipedia-pagina van de Whopper af te ratelen. Drie uur nadat de spot voor het eerst uitgezonden werd, schakelde Google het automatisch reageren van de Google Home op de spot uit. Een echte gebruiker met dezelfde vraag kon wel nog de vraag stellen. Miami maakte vervolgens drie nieuwe versies van de spot, meer bepaald met dezelfde vraag maar met een ander stemgeluid zodat Google Home weer overuren kon draaien.



ARCHIVE / BEST OF CANNES LIONS 2015

JOBS




INTERVIEW

Meet & read @ UBA Trends Day David Mattin, Head of Trends & Insights, TrendWatching (UK)

Meet & read @ UBA Trends Day David Mattin, Head of Trends & Insights, TrendWatching (UK)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier