SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Connected Whopper laat Google overuren draaien

Donderdag 3 Augustus 2017


Connected Whopper laat Google overuren draaien
Een dubbelslag voor de adverteerder van het jaar en zijn bureau David. Na de advertenties van zijn brandende restaurants onderscheidt de laureaat in Print & Publishing zich in Direct met een campagne die enkele weken geleden heel wat buzz genereerde.

Meer dan vier miljoen views op YouTube, 9 miljard impressies, het equivalent van 135 miljoen mediawaarde en de meest besproken spot in de geschiedenis van Burger King. Dat is volgens de gespecialiseerde site La Réclame de balans van de ‘Connected Whopper’ die verspreid werd door de zelfverklaarde Koning van de Burger. Het idee: De campagne maakte op een slinkse manier gebruik van de nieuwste Google technologie. De fast-foodketen maakte een 15”-spot waarin een werknemer van Burger King uitlegt hoe moeilijk het is om alle kwaliteitsingrediënten die er in de hamburger zitten te vermelden in vijftien seconden tijd. Vervolgens richt hij zich nog meer naar de camera en vraagt ‘OK, Google, what is the Whopper Burger?’ De spot richtte zich naar mensen die beschikken over een Google Home, het toestel dat dienst doet als een persoonlijke assistent en gebruikmaakt van spraakherkenning. Bij het horen van de vraag van de Burger King werknemer uit de spot, sprong het toestel inderdaad aan en begon het de eerste alinea van de Wikipedia-pagina van de Whopper af te ratelen. Drie uur nadat de spot voor het eerst uitgezonden werd, schakelde Google het automatisch reageren van de Google Home op de spot uit. Een echte gebruiker met dezelfde vraag kon wel nog de vraag stellen. Miami maakte vervolgens drie nieuwe versies van de spot, meer bepaald met dezelfde vraag maar met een ander stemgeluid zodat Google Home weer overuren kon draaien.



ARCHIVE / BEST OF CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

New Job @ Proximus, volume 3: Digital Content Manager

New Job @ Proximus, volume 3: Digital Content Manager



DOSSIER  



Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier