SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Direct: De hack van Burger King op Google Home

Dinsdag 20 Juni 2017


Cannes Lions Direct: De hack van Burger King op Google Home
Een dubbelslag voor de adverteerder van het jaar en zijn bureau David. Na de advertenties van zijn brandende restaurants onderscheidt de laureaat in Print & Publishing zich in Direct met een campagne die enkele weken geleden heel wat buzz genereerde.

Meer dan vier miljoen views op YouTube, 9 miljard impressies, het equivalent van 135 miljoen mediawaarde en de meest besproken spot in de geschiedenis van Burger King. Dat is volgens de gespecialiseerde site La Réclame de balans van de ‘Connected Whopper’ die verspreid werd door de zelfverklaarde Koning van de Burger. Het idee: De campagne maakte op een slinkse manier gebruik van de nieuwste Google technologie. De fast-foodketen maakte een 15”-spot waarin een werknemer van Burger King uitlegt hoe moeilijk het is om alle kwaliteitsingrediënten die er in de hamburger zitten te vermelden in vijftien seconden tijd. Vervolgens richt hij zich nog meer naar de camera en vraagt ‘OK, Google, what is the Whopper Burger?’ De spot richtte zich naar mensen die beschikken over een Google Home, het toestel dat dienst doet als een persoonlijke assistent en gebruikmaakt van spraakherkenning. Bij het horen van de vraag van de Burger King werknemer uit de spot, sprong het toestel inderdaad aan en begon het de eerste alinea van de Wikipedia-pagina van de Whopper af te ratelen. Drie uur nadat de spot voor het eerst uitgezonden werd, schakelde Google het automatisch reageren van de Google Home op de spot uit. Een echte gebruiker met dezelfde vraag kon wel nog de vraag stellen. Miami maakte vervolgens drie nieuwe versies van de spot, meer bepaald met dezelfde vraag maar met een ander stemgeluid zodat Google Home weer overuren kon draaien.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier