SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Was het al maar september!

Zondag 11 Juni 2017


Seen from Space: Was het al maar september!
Als we het internet uitsluiten, waarvoor de cijfers van 2016 en 2017 niet vergelijkbaar zijn, eindigen de eerste vier maanden van het jaar met een dramatisch lage maand april in de MDB-cijfers. De bestedingen komen niet van de grond, integendeel. Na een stabiele maand maart wordt april gekenmerkt door een daling van 12%. TV, affichage, de gratis pers en zelfs de radio die het toch goed deed tijdens het eerste trimester, verliezen 10% ten opzichte van april 2016; de dagbladen zakken zelfs met meer dan 20%.

Als we naar de sectoren kijken, blijkt de daling het felst bij de courante verbruiksproducten (onderhoudsproducten, maar vooral voeding en schoonheids- en verzorgingsproducten; -20% vs YTD 2016). De vier eerste maanden vertonen al een achterstand van 5% en helaas ziet mei er niet echt beter uit. Alle hoop is nu dan ook gevestigd op het tweede semester.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier