SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Was het al maar september!

Zondag 11 Juni 2017


Seen from Space: Was het al maar september!
Als we het internet uitsluiten, waarvoor de cijfers van 2016 en 2017 niet vergelijkbaar zijn, eindigen de eerste vier maanden van het jaar met een dramatisch lage maand april in de MDB-cijfers. De bestedingen komen niet van de grond, integendeel. Na een stabiele maand maart wordt april gekenmerkt door een daling van 12%. TV, affichage, de gratis pers en zelfs de radio die het toch goed deed tijdens het eerste trimester, verliezen 10% ten opzichte van april 2016; de dagbladen zakken zelfs met meer dan 20%.

Als we naar de sectoren kijken, blijkt de daling het felst bij de courante verbruiksproducten (onderhoudsproducten, maar vooral voeding en schoonheids- en verzorgingsproducten; -20% vs YTD 2016). De vier eerste maanden vertonen al een achterstand van 5% en helaas ziet mei er niet echt beter uit. Alle hoop is nu dan ook gevestigd op het tweede semester.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier