SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Was het al maar september!

Zondag 11 Juni 2017


Seen from Space: Was het al maar september!
Als we het internet uitsluiten, waarvoor de cijfers van 2016 en 2017 niet vergelijkbaar zijn, eindigen de eerste vier maanden van het jaar met een dramatisch lage maand april in de MDB-cijfers. De bestedingen komen niet van de grond, integendeel. Na een stabiele maand maart wordt april gekenmerkt door een daling van 12%. TV, affichage, de gratis pers en zelfs de radio die het toch goed deed tijdens het eerste trimester, verliezen 10% ten opzichte van april 2016; de dagbladen zakken zelfs met meer dan 20%.

Als we naar de sectoren kijken, blijkt de daling het felst bij de courante verbruiksproducten (onderhoudsproducten, maar vooral voeding en schoonheids- en verzorgingsproducten; -20% vs YTD 2016). De vier eerste maanden vertonen al een achterstand van 5% en helaas ziet mei er niet echt beter uit. Alle hoop is nu dan ook gevestigd op het tweede semester.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Jason Romeyko (Serviceplan):

Jason Romeyko (Serviceplan): "Merken worden niet gemaakt door bureaus, maar door consumenten via hun conversaties"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier