SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Burger King Filip, door André Réclame

Maandag 29 Mei 2017


Burger King Filip, door André Réclame
Als je Burger King heet, plannen koestert om in een koninkrijk neer te strijken en prat kan gaan op de nodige goed gevonden communicatieacties, is het allesbehalve verrassend dat je met een dosis provocatie op de proppen komt. Al bij al konden we ons dus verwachten aan de campagne waarop Burger King ons nu trakteert.
 
Het was de reactie van het paleis die mijn aandacht trok. Sinds vele jaren en de machtsovername van Koning Filip wil het koningshuis zijn imago moderniseren, ook op de sociale media. Het recente bezoek van Donald Trump en zijn gevolg was een succes. Onze eigen Mathilde hoefde niet onder te doen voor Melania voor wie nochtans geen moeite te veel is om in het brandpunt te staan.
 
We hadden ons verwacht aan enig gevoel voor humor ten opzichte van de Burger King-campagne, zoals toen Emmanuel Macron een ei op zijn hoofd kreeg. Als ik de communicatiedirecteur van de koning was geweest (neen, ik hengel niet naar die job), had ik de koning laten tweeten met een burger in de hand: ‘Mijn favoriete burgers zijn die van Mathilde’. Of iets in die aard. Een politiek leider – koning of niet – moet vandaag in dialoog kunnen treden en tonen dat hij net zoals elk ander menselijk wezen gevoel voor humor heeft. En zeker niet wegkruipen achter procedures of de wet, zoals Delta Airlines al deed.
 
Het is dus een gemiste kans, behalve als de Koning afzakt naar de Burger King in Antwerpen om daar een Whopper te proeven. Durft ie het of durft ie het niet?
 
André Reclame



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)

Het woord van de Cannes PR-jury: Annick Boyen (Weber Shandwick)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier