SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

SRP-barometer: de Duivels scoren beter in Vlaanderen

Vrijdag 14 Maart 2014


Geen veranderingen te melden in Vlaanderen wat de Social Rating Point-barometer van Havas Media betreft: ‘De Zevende Dag’ staat voor de zevende week op rij op de eerste plaats (1,7), maar met een dalend SRP. “Sinds januari komen de berichten die verband houden met dit programma van Twitter (100%) waar het publiek vooral mannelijk is (83% vs 54% op TV)”, aldus het mediabureau. Na ‘Eurosong’ (0,9) met zijn tweede beste score in de barometer staat de vriendschappelijke wedstrijd van de Rode Duivels tegen Ivoorkust die het beter doet dan in het zuiden. Aan Franstalige zijde breekt ‘Touche pas à mon poste’ een record (6,8),met een speciale uitzending van Top Chef, ver voor ‘Sans Chichis’ en de ‘Dan Late Show’. Voor deze twee uitzendingen stelt Havas Media vast dat de berichten rond eerstgenoemde verdeeld zijn over Facebook en Twitter (47% vs 53%), terwijl die rond laatstgenoemde vooral op Twitter verschijnen. Nog een vaststelling: deze variétéprogramma’s hebben een vooral vrouwelijk publiek op televisie (60%), maar mannelijk op de sociale media (71%).



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar):

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar): "Het rode logo is een baken voor innovatie voor de winkelende consumenten"



DOSSIER  



De uitdagingen voor krantenuitgevers in de digitale lezersmarkt   


De papieren krant bleef ook nog in 2016 de hoeksteen van het bereik van de nieuwsmerken, maar de switch naar de digitale consumptie is ook in de krantenwereld ingezet. Op basis van gesprekken met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Waarom Google adverteerders en YouTubers dichter bij elkaar wil brengen  


Platformen als Instagram, Snapchat en YouTube hebben de spelregels van influencer marketing de voorbije jaren grondig door elkaar geschud. Ook gewone meisjes en jongens kunnen dankzij die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier