SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

SRP-barometer: de Duivels scoren beter in Vlaanderen

Vrijdag 14 Maart 2014


Geen veranderingen te melden in Vlaanderen wat de Social Rating Point-barometer van Havas Media betreft: ‘De Zevende Dag’ staat voor de zevende week op rij op de eerste plaats (1,7), maar met een dalend SRP. “Sinds januari komen de berichten die verband houden met dit programma van Twitter (100%) waar het publiek vooral mannelijk is (83% vs 54% op TV)”, aldus het mediabureau. Na ‘Eurosong’ (0,9) met zijn tweede beste score in de barometer staat de vriendschappelijke wedstrijd van de Rode Duivels tegen Ivoorkust die het beter doet dan in het zuiden. Aan Franstalige zijde breekt ‘Touche pas à mon poste’ een record (6,8),met een speciale uitzending van Top Chef, ver voor ‘Sans Chichis’ en de ‘Dan Late Show’. Voor deze twee uitzendingen stelt Havas Media vast dat de berichten rond eerstgenoemde verdeeld zijn over Facebook en Twitter (47% vs 53%), terwijl die rond laatstgenoemde vooral op Twitter verschijnen. Nog een vaststelling: deze variétéprogramma’s hebben een vooral vrouwelijk publiek op televisie (60%), maar mannelijk op de sociale media (71%).

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier