SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Burger King zet Google Home aan het werk

Donderdag 13 April 2017


Burger King zet Google Home aan het werk
Burger King en zijn bureau David maakten in hun laatste reclamecampagne voor de iconische Whopper hamburger op een slinkse manier gebruik van de nieuwste Google technologie. De fast-foodketen maakte een 15”-spot waarin een werknemer van Burger King uitlegt hoe moeilijk het is om alle kwaliteitsingrediënten die er in de hamburger zitten te vermelden in vijftien seconden tijd. Vervolgens richt hij zich nog meer naar de camera en vraagt ‘OK, Google, what is the Whopper Burger?’

De advertentie richtte zich naar mensen die beschikken over een Google Home, het toestel dat dienst doet als een persoonlijke assistent en gebruikmaakt van spraakherkenning. Bij het horen van de vraag van de Burger King werknemer uit de spot, sprong het toestel inderdaad aan en begon het de eerste alinea van de Wikipedia-pagina van de Whopper af te ratelen.

Drie uur nadat de spot voor het eerst uitgezonden werd, schakelde Google het automatisch reageren van de Google Home op de spot uit. Een echte gebruiker met dezelfde vraag kon wel nog de vraag stellen. Miami maakte vervolgens drie nieuwe versies van de spot, meer bepaald met dezelfde vraag maar met een ander stemgeluid zodat Google Home weer overuren kon draaien. De spot inspireerde ook enkele internet trolls om de beschrijving van de Whopper op de Wikipedia lichtjes aan te passen. Zo kregen gebruikers die de eerste Burger King spot te zien kregen via hun Google Home te horen dat de Whopper kanker veroorzaakt of dat de geheime ingrediënten teennagels en rattenvlees zijn. Wikipedia sloot daarop de pagina af en aanpassingen konden alleen nog maar gebeuren door geregistreerde gebruikers...



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier