SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: de 'Age Shift Viewing' van de televisie

Zondag 9 April 2017


Televisie bestaat sinds meer dan 90 jaar. De laatste vijftien daarvan evolueerde hij sneller dan de 75 jaar daarvoor. Het zal niemand verbazen dat er een generatiekloof bestaat wat het al dan niet gebruiken van technologische innovatie betreft. Zo wordt de helft van het Live bereik weliswaar gegenereerd door 55-plussers, maar zij vertegenwoordigen slechts een derde van het uitgesteld bereik. De tijdgenoten van de zwartwit buis zijn dus proportioneel meer geneigd dan hun jongere medeburgers om televisie te kijken zoals vroeger. De 25-34-jarigen vormen (proportioneel) op hun beurt de harde kern van TSV, wat logischerwijze veel actiever en meer upscale is dan Live. Het profiel van de uitgestelde kijkers is vrouwelijker dan dat van de live kijkers, maar er bestaat geen fundamenteel verschil tussen noord en zuid.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Meet & read @ UBA Trends Day David Mattin, Head of Trends & Insights, TrendWatching (UK)

Meet & read @ UBA Trends Day David Mattin, Head of Trends & Insights, TrendWatching (UK)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier