SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Licht op groen voor Het Mediahuis

Vrijdag 25 Oktober 2013


Licht op groen voor Het Mediahuis
De Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) heeft een beslissing genomen in het dossier van Mediahuis en zet het licht op groen voor de plannen van de Vlaamse uitgevers Corelio en Concentra om hun krantenactiviteiten te bundelen in Mediahuis (waarbij Corelio een belang krijgt van 62% en Concentra van 38%).
De groep moet hierbij wel een aantal voorwaarden naleven gedurende een periode van vijf jaar. Die betreffen het in stand houden van de krantentitels van Mediahuis (De Standaard en Het Nieuwsblad bij Corelio naast Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen bij Concentra). De kranten moeten met andere woorden blijven bestaan met een “voldoende uitgebreide redactie die inhoudelijk wordt aangestuurd door een eigen hoofdredactie”. Bedoeling: de verschraling van het medialandschap tegengaan.
Anderzijds moeten de groepen zich ertoe verbinden om “het verspreidingsgebied van de Gazet van Antwerpen in de hele provincie Antwerpen te verzekeren, onder meer via een voldoende uitgebouwde regionale en lokale berichtgeving”.
Dankzij deze beslissing vermijden beide groepen een tweede fase in het onderzoek naar de toelaatbaarheid van de fusie die eerder was aangevraagd door de BMA-auditeur en kunnen de betrokkenen overgaan tot de concrete uitvoering van de fusie. De directie van Corelio heeft laten weten dat Mediahuis al op 1 november start; de eerste ondernemingsraad vindt plaats op 6 november. Dan wordt de sociale impact van de fusie toegelicht.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier