SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Licht op groen voor Het Mediahuis

Vrijdag 25 Oktober 2013


Licht op groen voor Het Mediahuis
De Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) heeft een beslissing genomen in het dossier van Mediahuis en zet het licht op groen voor de plannen van de Vlaamse uitgevers Corelio en Concentra om hun krantenactiviteiten te bundelen in Mediahuis (waarbij Corelio een belang krijgt van 62% en Concentra van 38%).
De groep moet hierbij wel een aantal voorwaarden naleven gedurende een periode van vijf jaar. Die betreffen het in stand houden van de krantentitels van Mediahuis (De Standaard en Het Nieuwsblad bij Corelio naast Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen bij Concentra). De kranten moeten met andere woorden blijven bestaan met een “voldoende uitgebreide redactie die inhoudelijk wordt aangestuurd door een eigen hoofdredactie”. Bedoeling: de verschraling van het medialandschap tegengaan.
Anderzijds moeten de groepen zich ertoe verbinden om “het verspreidingsgebied van de Gazet van Antwerpen in de hele provincie Antwerpen te verzekeren, onder meer via een voldoende uitgebouwde regionale en lokale berichtgeving”.
Dankzij deze beslissing vermijden beide groepen een tweede fase in het onderzoek naar de toelaatbaarheid van de fusie die eerder was aangevraagd door de BMA-auditeur en kunnen de betrokkenen overgaan tot de concrete uitvoering van de fusie. De directie van Corelio heeft laten weten dat Mediahuis al op 1 november start; de eerste ondernemingsraad vindt plaats op 6 november. Dan wordt de sociale impact van de fusie toegelicht.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier