SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Licht op groen voor Het Mediahuis

Vrijdag 25 Oktober 2013


Licht op groen voor Het Mediahuis
De Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) heeft een beslissing genomen in het dossier van Mediahuis en zet het licht op groen voor de plannen van de Vlaamse uitgevers Corelio en Concentra om hun krantenactiviteiten te bundelen in Mediahuis (waarbij Corelio een belang krijgt van 62% en Concentra van 38%).
De groep moet hierbij wel een aantal voorwaarden naleven gedurende een periode van vijf jaar. Die betreffen het in stand houden van de krantentitels van Mediahuis (De Standaard en Het Nieuwsblad bij Corelio naast Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen bij Concentra). De kranten moeten met andere woorden blijven bestaan met een “voldoende uitgebreide redactie die inhoudelijk wordt aangestuurd door een eigen hoofdredactie”. Bedoeling: de verschraling van het medialandschap tegengaan.
Anderzijds moeten de groepen zich ertoe verbinden om “het verspreidingsgebied van de Gazet van Antwerpen in de hele provincie Antwerpen te verzekeren, onder meer via een voldoende uitgebouwde regionale en lokale berichtgeving”.
Dankzij deze beslissing vermijden beide groepen een tweede fase in het onderzoek naar de toelaatbaarheid van de fusie die eerder was aangevraagd door de BMA-auditeur en kunnen de betrokkenen overgaan tot de concrete uitvoering van de fusie. De directie van Corelio heeft laten weten dat Mediahuis al op 1 november start; de eerste ondernemingsraad vindt plaats op 6 november. Dan wordt de sociale impact van de fusie toegelicht.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Miguel Aguza (Ikea):

Miguel Aguza (Ikea): "In kwaliteit investeren geeft een audiovisuele productie een andere dimensie"



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier