SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Licht op groen voor Het Mediahuis

Vrijdag 25 Oktober 2013


Licht op groen voor Het Mediahuis
De Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) heeft een beslissing genomen in het dossier van Mediahuis en zet het licht op groen voor de plannen van de Vlaamse uitgevers Corelio en Concentra om hun krantenactiviteiten te bundelen in Mediahuis (waarbij Corelio een belang krijgt van 62% en Concentra van 38%).
De groep moet hierbij wel een aantal voorwaarden naleven gedurende een periode van vijf jaar. Die betreffen het in stand houden van de krantentitels van Mediahuis (De Standaard en Het Nieuwsblad bij Corelio naast Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen bij Concentra). De kranten moeten met andere woorden blijven bestaan met een “voldoende uitgebreide redactie die inhoudelijk wordt aangestuurd door een eigen hoofdredactie”. Bedoeling: de verschraling van het medialandschap tegengaan.
Anderzijds moeten de groepen zich ertoe verbinden om “het verspreidingsgebied van de Gazet van Antwerpen in de hele provincie Antwerpen te verzekeren, onder meer via een voldoende uitgebouwde regionale en lokale berichtgeving”.
Dankzij deze beslissing vermijden beide groepen een tweede fase in het onderzoek naar de toelaatbaarheid van de fusie die eerder was aangevraagd door de BMA-auditeur en kunnen de betrokkenen overgaan tot de concrete uitvoering van de fusie. De directie van Corelio heeft laten weten dat Mediahuis al op 1 november start; de eerste ondernemingsraad vindt plaats op 6 november. Dan wordt de sociale impact van de fusie toegelicht.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier