SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: zijn Belgen een bende 'screenagers'?

Zondag 29 Januari 2017


Het Other Screen-onderzoek van het CIM omvat onder andere de volgende vraag: “Over hoeveel van de volgende toestellen beschikt u binnen uw gezin?”, met voor elk van de opgesomde devices de mogelijkheid om te antwoorden ‘geen’ of een cijfer tussen 1 en 5 (of meer). Op basis van de beschikbare informatie hebben we een gemiddeld aantal per toestel en voor het geheel gemaakt. Resultaat: in 2016 hadden de geconnecteerde Belgen meestal potentieel toegang tot 5 à 6 schermen bovenop de televisie. Het vaakst voorkomende daarbij is de smartphone en de desktop is proportioneel gezien het minst populaire. Er is echter een verschil tussen ‘beschikbaar’ en ‘gebruikt’. Op basis van de antwoorden op een andere vraag schatten we het aantal ‘news screens’ dat effectief gebruikt wordt om video te consumeren op gemiddeld 2,4. Er bestaat geen noemenswaardig verschil tussen het noorden en het zuiden. Zie hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier