SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: zijn Belgen een bende 'screenagers'?

Zondag 29 Januari 2017


Het Other Screen-onderzoek van het CIM omvat onder andere de volgende vraag: “Over hoeveel van de volgende toestellen beschikt u binnen uw gezin?”, met voor elk van de opgesomde devices de mogelijkheid om te antwoorden ‘geen’ of een cijfer tussen 1 en 5 (of meer). Op basis van de beschikbare informatie hebben we een gemiddeld aantal per toestel en voor het geheel gemaakt. Resultaat: in 2016 hadden de geconnecteerde Belgen meestal potentieel toegang tot 5 à 6 schermen bovenop de televisie. Het vaakst voorkomende daarbij is de smartphone en de desktop is proportioneel gezien het minst populaire. Er is echter een verschil tussen ‘beschikbaar’ en ‘gebruikt’. Op basis van de antwoorden op een andere vraag schatten we het aantal ‘news screens’ dat effectief gebruikt wordt om video te consumeren op gemiddeld 2,4. Er bestaat geen noemenswaardig verschil tussen het noorden en het zuiden. Zie hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier