SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Emmanuel Denis (IPM) : "We zijn een van de grootste online regies op de Franstalige markt geworden"

Donderdag 22 December 2016


Emmanuel Denis (IPM) :
IPM Advertising kondigde onlangs aan dat het de display commercialisering van de RTBF-websites overneemt van Pebble Media. In het verlengde van die aankondiging hadden we een gesprek met de baas van de regie van de IPM-groep. Welke balans maakt hij op van 2016 en wat zijn de perspectieven voor volgend jaar?

De commercialisering van de display van de RTBF-sites ligt voortaan in jullie handen. Wat verandert dat voor jullie?
 
Emmanuel Denis: Dat is een mooi succes. Door de combinatie van de websites van IPM met die van RTBF worden we een belangrijkere speler op de markt. Het zijn beide premium websites en zeer complementair. Ik neem als voorbeeld het sportieve segment: de koppeling rtbf.be en dh.be is veruit het belangrijkste aanbod op de markt. Op bijna alle segmenten kunnen we krachtige en selectieve oplossingen voorstellen, vooral op de koppelingen news, upscale, vrouwen, lifestyle... Op twee jaar tijd zijn we een van de belangrijkste online regies op de Franstalige markt geworden. Deze positionering sluit aan bij de digitale ambities van onze groep.

Wat zijn de meest gevraagde producten en/of formaten momenteel?

Display blijft veruit het meest gebruikte formaat op onze websites, maar we zijn ook zeer actief op het vlak van native, video en ‘intentiemarketing’. IPM Advertising verzekert  uitgevers voortdurend om de kwaliteit van zijn advertenties (viewability, afwezigheid van robots, geolokalisatie) te verbeteren. Ook op het vlak van formaten, targeting en retargeting houden we de vinger aan de pols. Onze prioriteit bestaat erin om rendement te leveren. We volgen de performance metingen, optimaliseren de affichage naargelang het doelpubliek, de plaats. Data is een prioriteit: met onze DMP Cxence kunnen we segmenten op maat genereren. De videoviews inventaris groeit exponentieel en we hebben de commercialisering daarvan aan RMB toevertrouwd. Het is dus een gecombineerd partnership: zij verkopen DH Radio en onze video’s en wij houden ons bezig met de display van hun sites.
 
Paris Match zal in 2017 een website lanceren. Waarom die keuze nu?

Dat werd inderdaad tijd! Zowel Lagardère als IPM wilden een ambitieuze website op onze markt lanceren. Onze partner heeft begrepen dat als hij wil slagen in België hij een website moet hebben die anders is dan de Franse. Het betreft een website die trouw blijft aan het dna van Paris Match; een website met zowel kwaliteitsvol nieuws als ontspanning. Grote nieuwsfeiten brengen we zoals alleen ‘Match’ dat doet. We geven veel ruimte aan glitter en glamour, aan beelden en aan consumententrends in de upscale wereld... Het magazine sluit 2016 schitterend af op het vlak van reclame, meer bepaald met alweer een stijging. In 2017 kunnen we de adverteerders die houden van het merk Paris Match een nieuw universum bieden door onze website.

Hou evalueer je jullie participatie in het platform Buymedia?

Buymedia is een geniale tool die weliswaar nog te weinig gebruikt wordt door de mediabureaus. Ik kan hen alleen maar zeggen dat het gebruik van deze tool het werk van iedereen in een bureau vergemakkelijkt. Het is paradoxaal, want het waren de mediabureaus die zo een systeem wensten. De uitgevers hebben geïnvesteerd om aan deze behoefte te beantwoorden... Alles staat op punt. We moeten het alleen gebruiken om Buymedia te laten functioneren. De uitgevers werken aan een vergelijkbare oplossing voor print die in 2017-2018 klaar zou moeten zijn. Dat is het bewijs dat paper een flexibel en efficiënt medium blijft.

Jullie investeerden ook in Predictive Marketing met manouvellevoiture.be. Hoe is dit aanbod verwelkomd door de markt?
 
IPM heeft beslist om zich te specialiseren in predictive. We ontwikkelen deze ervaring zowel in het Noorden als in het Zuiden van het land en morgen zullen onze oplossingen zonder twijfel ook internationaal gebruikt worden. Onze doelstelling is om een relatie te creëren met de personen die in de aankoopfase van een product of dienst zitten en ze in contact te brengen met leveranciers die hen mogelijk zouden interesseren. We hebben manouvellevoiture.be gelanceerd in het kader van het Autosalon en zijn Vlaamse tegenhanger zal weldra beschikbaar zijn... We bevragen mensen over hun intenties en bekijken hoe we ze kunnen helpen in hun aankoop. Het idee is dat zowel de consument als de adverteerder tijd en dus geld erdoor kunnen winnen.

Hoe sluiten jullie het jaar af?
 
Het eerste semester was zeer goed, het tweede moeilijker. We doen evengoed als 2015, met een lichte stijging in online en video’s en een kleine daling in print, uitgezonderd de nationale markten die zeer goed presteren. Wat zeer bewonderendswaardig is, is de evolutie van de gehele groep in het beheersen van technologieën. We zijn goed gepositioneerd om onze klanten te begeleiden in hun communicatiestrategieën. Het is fascinerend om in twee verschillende werelden te werken: aan de ene kant print, een beetje vintage, maar wel zeer efficiënt, en aan de andere kant online waar er voortdurend geïnnoveerd wordt en waarbij je super waakzaam moet blijven om een stevig aanbod te bieden.
 



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier