SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Martin Sorrell: "Groot-Brittannië gaat afzien"

Vrijdag 24 Juni 2016


Martin Sorrell:
Sir Martin Sorrell die aanwezig was in Cannes voor het grote debat met Ban Ki Moon, gaf ook zijn mening over de Brexit. Hij gaf toe dat zijn groep op korte termijn zijn voordeel zou kunnen doen met de schommelingen op de beurzen en herinnerde eraan dat 90% van de groepsinkomsten van buiten het Verenigd Koninkrijk komen. Hij voegde eraan toe dat de onzekerheid die voortvloeit uit de Brexit niet goed is voor de klanten van WPP en dat Groot-Brittannië op lange termijn zal afzien. Daarmee deelt hij de mening van de meeste Britse reclamemensen die we de afgelopen dagen tegenkwamen.

De CEO van WPP had eerder al stelling genomen in dit dossier. In oktober vorig jaar verklaarde hij: “Als het Verenigd Koninkrijk op internationaal vlak wil overleven, zou Londen beter binnen de Europese Unie blijven dan het op zijn eentje te proberen. Om de EU te hervormen, moeten van binnenuit inspanningen geleverd worden.” Sorrell herinnert eraan dat de wereldeconomie ongeveer 72 duizend miljard dollar genereert. “De Verenigde Staten vertegenwoordigen 16 of 17 duizend miljard, China 10 duizend miljard. Economisch gezien vormt de EU een tegengewicht voor deze grootmachten, aangezien onze economieën samen 16 duizend miljard waard zijn voor een bevolging van 500 miljoen mensen.”



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS


INTERVIEW

Vivian Schiller (Weber Shandwick):

Vivian Schiller (Weber Shandwick): "De waarheid heeft tegenwoordig meer te maken met emotie dan met feiten"



DOSSIER  



Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wat kunnen media leren van de porno-industrie?  


Het begon met VHS, maar ook in digitale tijden is de impact van de pornowereld op nieuwe media en marketingtechnieken groot. Affiliate marketing, augmented en virtual reality… het zijn stuk voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De Effie Cases van de Eeuw : The Masterpieces  


We vroegen de Effie Masters die ons land rijk is welke volgens hen van de reeds bekroonde cases de beste ambassadeur van de competitie is. Met andere woorden, het ultieme voorbeeld volgens de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier