SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Alex wie?

Zondag 20 Oktober 2013


Alex wie?
Alex Bogusky, de medeoprichter van het bureau Crispin Porter Bogusky, had een droom. Hij wilde de stijgende werkloosheid in de States een halt toeroepen. Hoe? Door zijn landgenoten aan te moedigen meer authentiek Amerikaanse producten te kopen. Lees: in de Verenigde Staten vervaardigde producten. Volgens hem zou de aankoop van 5% meer ‘made in USA’ producten een miljoen jobs creëren. Bogusky is van oordeel dat outsourcing (“a fancy word for ‘You’re fired”,” zoals hij het treffend schreef) de voornaamste oorzaak van werkloosheid. Niet iedereen op de sociale netwerken is het eens met zijn project millionjobsproject.us… Sommigen beschuldigen hem van Frans chauvinisme, anderen spotten met zijn flower power utopie. USA Today schrijft dat de Made in America beweging onverwacht een nieuwe vriend vond in Bogusky. De ex-reclamejongen wil niet de rekening maken van de rechtse conservatieven en stelt dat Amerikaans kopen in de eerste plaats jobs redt, het milieu verdedigt en de uitbuiting van buitenlandse arbeiders tegengaat. En met de argumenten die hij aanhaalt, is in feite niks mis, want de plaatselijke merken en producten verdedigen is zinvol. De manier waarop de man zijn ideeën communiceert, is echter een gemiste kans. Want geef toe, wie kent Bogusky buiten de reclamewereld? Ondertussen bekende hij zelf ook al dat hij voor zijn video beter een beroep had gedaan op George Clooney in plaats van zijn eigen persoontje te filmen.



ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier