SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Alex wie?

Zondag 20 Oktober 2013


Alex wie?
Alex Bogusky, de medeoprichter van het bureau Crispin Porter Bogusky, had een droom. Hij wilde de stijgende werkloosheid in de States een halt toeroepen. Hoe? Door zijn landgenoten aan te moedigen meer authentiek Amerikaanse producten te kopen. Lees: in de Verenigde Staten vervaardigde producten. Volgens hem zou de aankoop van 5% meer ‘made in USA’ producten een miljoen jobs creëren. Bogusky is van oordeel dat outsourcing (“a fancy word for ‘You’re fired”,” zoals hij het treffend schreef) de voornaamste oorzaak van werkloosheid. Niet iedereen op de sociale netwerken is het eens met zijn project millionjobsproject.us… Sommigen beschuldigen hem van Frans chauvinisme, anderen spotten met zijn flower power utopie. USA Today schrijft dat de Made in America beweging onverwacht een nieuwe vriend vond in Bogusky. De ex-reclamejongen wil niet de rekening maken van de rechtse conservatieven en stelt dat Amerikaans kopen in de eerste plaats jobs redt, het milieu verdedigt en de uitbuiting van buitenlandse arbeiders tegengaat. En met de argumenten die hij aanhaalt, is in feite niks mis, want de plaatselijke merken en producten verdedigen is zinvol. De manier waarop de man zijn ideeën communiceert, is echter een gemiste kans. Want geef toe, wie kent Bogusky buiten de reclamewereld? Ondertussen bekende hij zelf ook al dat hij voor zijn video beter een beroep had gedaan op George Clooney in plaats van zijn eigen persoontje te filmen.

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier