SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Alex wie?

Zondag 20 Oktober 2013


Alex wie?
Alex Bogusky, de medeoprichter van het bureau Crispin Porter Bogusky, had een droom. Hij wilde de stijgende werkloosheid in de States een halt toeroepen. Hoe? Door zijn landgenoten aan te moedigen meer authentiek Amerikaanse producten te kopen. Lees: in de Verenigde Staten vervaardigde producten. Volgens hem zou de aankoop van 5% meer ‘made in USA’ producten een miljoen jobs creëren. Bogusky is van oordeel dat outsourcing (“a fancy word for ‘You’re fired”,” zoals hij het treffend schreef) de voornaamste oorzaak van werkloosheid. Niet iedereen op de sociale netwerken is het eens met zijn project millionjobsproject.us… Sommigen beschuldigen hem van Frans chauvinisme, anderen spotten met zijn flower power utopie. USA Today schrijft dat de Made in America beweging onverwacht een nieuwe vriend vond in Bogusky. De ex-reclamejongen wil niet de rekening maken van de rechtse conservatieven en stelt dat Amerikaans kopen in de eerste plaats jobs redt, het milieu verdedigt en de uitbuiting van buitenlandse arbeiders tegengaat. En met de argumenten die hij aanhaalt, is in feite niks mis, want de plaatselijke merken en producten verdedigen is zinvol. De manier waarop de man zijn ideeën communiceert, is echter een gemiste kans. Want geef toe, wie kent Bogusky buiten de reclamewereld? Ondertussen bekende hij zelf ook al dat hij voor zijn video beter een beroep had gedaan op George Clooney in plaats van zijn eigen persoontje te filmen.



ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH

JOBS


INTERVIEW

New Job@Proximus, volume 2: Applied Digital Innovation Manager

New Job@Proximus, volume 2: Applied Digital Innovation Manager



DOSSIER  



De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier