SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Alex wie?

Zondag 20 Oktober 2013


Alex wie?
Alex Bogusky, de medeoprichter van het bureau Crispin Porter Bogusky, had een droom. Hij wilde de stijgende werkloosheid in de States een halt toeroepen. Hoe? Door zijn landgenoten aan te moedigen meer authentiek Amerikaanse producten te kopen. Lees: in de Verenigde Staten vervaardigde producten. Volgens hem zou de aankoop van 5% meer ‘made in USA’ producten een miljoen jobs creëren. Bogusky is van oordeel dat outsourcing (“a fancy word for ‘You’re fired”,” zoals hij het treffend schreef) de voornaamste oorzaak van werkloosheid. Niet iedereen op de sociale netwerken is het eens met zijn project millionjobsproject.us… Sommigen beschuldigen hem van Frans chauvinisme, anderen spotten met zijn flower power utopie. USA Today schrijft dat de Made in America beweging onverwacht een nieuwe vriend vond in Bogusky. De ex-reclamejongen wil niet de rekening maken van de rechtse conservatieven en stelt dat Amerikaans kopen in de eerste plaats jobs redt, het milieu verdedigt en de uitbuiting van buitenlandse arbeiders tegengaat. En met de argumenten die hij aanhaalt, is in feite niks mis, want de plaatselijke merken en producten verdedigen is zinvol. De manier waarop de man zijn ideeën communiceert, is echter een gemiste kans. Want geef toe, wie kent Bogusky buiten de reclamewereld? Ondertussen bekende hij zelf ook al dat hij voor zijn video beter een beroep had gedaan op George Clooney in plaats van zijn eigen persoontje te filmen.



ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH

JOBS


INTERVIEW

Vivian Schiller (Weber Shandwick):

Vivian Schiller (Weber Shandwick): "De waarheid heeft tegenwoordig meer te maken met emotie dan met feiten"



DOSSIER  



Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wat kunnen media leren van de porno-industrie?  


Het begon met VHS, maar ook in digitale tijden is de impact van de pornowereld op nieuwe media en marketingtechnieken groot. Affiliate marketing, augmented en virtual reality… het zijn stuk voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier