SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Peter Ampe en Odin Saillé: "beperkingen liggen soms aan de basis van de beste ideeën"

Woensdag 22 Juni 2016


Peter Ampe en Odin Saillé:
Peter Ampe en Odin Saillé, CD's van DDB, hielden zich opnieuw in onze buurt op, na hun Gold Lion in PR voor Studio Brussel en hun Bronze voor Audi in Outdoor.

Na de Bronze in Promo & Activation, nu een Gold in PR voor Studio Brussel...

Peter Ampe en Odin Saillé: WOAAAAAAWWWWWWWWWWW! Hahaha! Dat vat alles samen!

Oké, tot zover het interview.

Odin Saillé: Nee, nee,… We zijn echt heel tevreden, omdat het een project was dat we oorspronkelijk gelanceerd hebben zonder de steun van verschillende personen bij Studio Brussel. Ze hielden ervan, maar uitten hun twijfels over de haalbaarheid in de korte tijdspanne die we hadden. Toch slaagden we erin om het idee te creëren, te verkopen, te maken en het online te zetten in minder dan 18 uur. Alles moest zeer snel gaan, maar was alleen mogelijk dankzij onze samenwerking met de klant en alle betrokken personen.

Peter Ampe: Gisteren was ik op een seminarie van Razorfish. Ze hebben de Lions van de laatste vijftien jaar geanalyseerd en ze hebben de winnende formule gevonden. Die komt overeen met ons werk voor Studio Brussel: 1. Een zeer goede relatie met de klant, een 'open relationship' die we trouwens met al onze klanten hebben. 2. 'The more people that collaborate, the better the idea gets'. Voor Studio Brussel was het geen idee van twee, drie of vijf personen; het was een een idee waarbij vijftien personen betrokken waren, en elke persoon had een belangrijke bijdrage in het geheel. Dat heeft het uitvoeringsniveau doen stijgen en deze case tot een succes gemaakt.

Odin Saillé: Het is ook een klant die vertrouwen in ons heeft. We krijgen vaak het volgende te horen van hen: 'You know how to make it. So, do it. I trust you.'.

Peter Ampe: Op het seminarie van YouTube vertelde men dat alles sneller en sneller gaat en dat we geen tijd meer hebben om eindeloze vergaderingen bij te wonen. Je moet dus het vertrouwen van de klant krijgen. Geen blablabla! Just do it! We zijn zeer gelukkig met deze Gold Lion.

Laten we het hebben over de Bronze in Outdoor voor Audi.

Peter Ampe: In het begin was het niet gemakkelijk om met iets voor Audi op de proppen te komen, maar dat toont aan dat beperkingen soms aan de basis liggen van de beste ideeën. In dit geval moesten we de nieuwe A4 aankondigen, maar de wagen was er nog niet. We hadden alleen een foto van de voorkant. Het enige element dat we konden gebruikten waren de koplampen, aangezien ze ook in andere modellen van het gamma bestonden.

Odin Saillé: De oplossing bestond erin om de enige foto die we hadden te vermengen met echte koplampen. Die zetten de voorbijgangers in de spotlights, via een billboard van Clear Channel.

Peter Ampe: Het bleef niet alleen bij een billboard. We maakten ook een filmpje ervan. Dat ging viraal en samen met de PR droeg dat bij tot het succes van de campagne.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2016

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier