SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

IAB MIXX Awards 2013: TBWA Brussels, Agency of the Year

Zaterdag 19 Oktober 2013


De zevende editie van de IAB Mixx Awards was een enorm succes, met in totaal 158 ingeschreven campagnes. Dat is een ongezien record, met 94 inschrijvingen meer dan in 2012. Ze werden allemaal beoordeeld door vier verschillende jury’s: Online campaigns, Developers, Webdesign et Social. De eerste telde acht juryleden en werd voorgezeten door Gert Pauwels (TBWA), de tweede was vijfkoppig onder het voorzitterschap van Bert Vermijlen (DG Modem), de derde had zes leden met Petra Sell (voorzitter) als voorzitter en de laatste bestond uit vijf experts onder leiding van Clo Willaerts (Sanoma). Uiteindelijk reikten deze 22 juryleden zes Gold, twaalf Silver en veertien Bronze uit…
De grote overwinnaar dit jaar is TBWA. Het is het tweede jaar op rij dat het bureau met een regen van prijzen naar huis gaat op de Mixx Awards. Ter herinnering, in 2012 nam het een Gold en drie Silver voor zijn rekening. Dit jaar doet TBWA daar nog twee Gold bij, plus twee Silver en vier Bronze. Ter vergelijking, het tweede vaakst bekroonde bureau tijdens deze editie, Boondoggle, behaalt een Gold en twee Silver. Het is dan ook logisch dat TBWA uitgeroepen werd tot Agency of the Year 2013.
De drie Gold gaan naar campagnes voor drie verschillende adverteerders: de ‘Live Webshop’ voor bpost, ‘The gap in the Market’ voor KBC en ‘The Banner Box Offices’ voor Telenet. KBC en TBWA winnen ook twee Silver met alweer ‘The gap in the Market’ en ‘The Talk Halway’. De laatste Silver was voor ‘The Pepsi Like Machine’ die het bureau bedacht voor Pepsico. Wat de Bronze betreft, ook hier scoort het bureau voor KBC, met ‘Mums know best safety shop’. Ook ‘PlayStation Face Fight Royale’, ‘The Founding Fan’ voor McDo en ‘Bru turns every meal into en enjoyable moment’ voor Spadel krijgen een Bronze.
Met deze nieuwe titel bevestigt TBWA nogmaals dat het een ‘all-in one’ bureau is dat in staat is om oplossingen te vinden voor alle problematieken van adverteerders, via alle mogelijke bestaande of nog uit te vinden kanalen. Om dat waar te maken beschikt het bureau over negen gespecialiseerde departementen die samen 200 medewerkers tellen: TBWA (Brand Strategy & Integrated Communicatio), Tequila (Relationship Building & CRM), DAN (Online Interactive Marketing), Pride (PR & Communty Marketing), Smarts (Social Media Strategy & Activation), Spice (Marketing Data & Consumer Insights), Tango (Design), Magma (Brand Activation & Field Marketing) en Headline (Contract Publishing).
Vermijd echter TBWA te bestempelen als een 360°-bureau. Voor het management, te beginnen met CEO Kris Govaerts, is 360° gewoon een techniek als een andere. Leve de ‘365 dagen’! Het verklaart de expertise die de groep in alle onderdelen van de moderne comunicatie tentoonspreidt. “Today the brands have to act instead of talk and they have to earn trust instead of just claiming it”, aldus de website. “As a brand you can’t earn this trust by only doing 360° campaigns a fex times a year. This trust you earn by being present in a relevant way in the lives of your audience, 365 days a year, in the media or non-media they choose.”
 
Most Promising Agency of the Year: In the Pocket
Het eerste Most Promising Agency of the Year in de geschiedenis van de IAB Mixx Awards is het Gentse digitale bureau In the Poket. Deze nieuwe prijs bekroont het bureau dat volgens de juryvoorzitters het grootste potentieel heeft om het in de toekomst ver te schoppen. In the Poket won dit jaar een Silver met ‘De Slimste Gemeente App/Mobile’ voor Telenet. “Both agency and developer. Combining the best of both worlds”, aldus In The Pocket op zijn site. Zijn missie? Ondernemingen helpen om hun afspraak met de digitale wereld niet te missen, of dat nu is via smartphones, tablets of eender welk ander device. “The future is mobile and we’re going there”. Zeg dat In The Pocket het gezegd heeft!

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier