SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

De 20 beste spots van de 21ste eeuw... tot nu toe

Maandag 7 December 2015


De 20 beste spots van de 21ste eeuw... tot nu toe
The Gunn Report publiceerde de lijst met de 20 beste reclamefilms van de afgelopen vijftien jaar, op basis van de stemmen van zowat 1800 vakmensen die aangesloten zijn bij het platform.
 
Tot de producties die we hierna in alfabetische volgorde presenteren, behoren heel wat Engelstalige en meer bepaalde Britse spots. Drie merken staan met twee spots in de top: Canal+, Nike en Honda.

Aan bureauzijde is het Wieden+Kennedy dat het best scoort met vijf spots in een productie van zijn bureaus uit Portland, Londen en Amsterdam.

BGH Silent Aircon, "Dads in Briefs", Del Campo Saatchi & Saatchi, Buenos Aires

Budweiser, "Wassup/True", DDB, Chicago

Cadbury's Dairy Milk, "Gorilla", Fallon, London

Canal+, "Closet", BETC Euro RSCG, Paris

Canal+, "The Bear", BETC Euro RSCG, Paris

Chipotle, "Back to the Start", Creative Artists Agency, Los Angeles

Dove Self Esteem Fund, "Evolution", Ogilvy & Mather, Toronto

Guinness, "noitulove", Abbott, Mead, Vickers, BBDO, London

Happy Dent Teeth Whitening Gum, "Happy Dent Palace", McCann, Mumbai

Honda, "Cog", Wieden & Kennedy, London

Honda, "Grrr", Wieden & Kennedy, London

John West Salmon, "Bear", Leo Burnett, London

Metro Trains, "Dumb Ways to Die", McCann, Melbourne

Nike, "Tag", Wieden & Kennedy, Portland

Nike, "Write The Future", Wieden & Kennedy, Amsterdam


Old Spice, "The Man Your Man Could Smell Like", Wieden & Kennedy, Portland

Peugeot 206, "The Sculptor", Euro RSCG MCM, Milan

Sony Bravia LCD TV, "Balls" Fallon, London

Volkswagen Golf DSG, "Kids On Steps", DDB, Berlin

Volvo Trucks, "Epic Split", Forsman & Bodenfors, Gothenburg










 



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS


INTERVIEW

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar):

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar): "Het rode logo is een baken voor innovatie voor de winkelende consumenten"



DOSSIER  



Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus