SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Ruben Goots en Jason Felstead presenteren Hamlet

Vrijdag 30 Oktober 2015


Ruben Goots en Jason Felstead presenteren Hamlet
Ruben Goots, een van de meest getalenteerde tv-producers van zijn generatie, start een nieuw productiehuis, Hamlet. Dat doet hij samen met Jason Felstead, een andere, minder bekende maar even begaafde producer (die tot dusver vooral actief was in het buitenland). Het duo vertelt over hun motivatie en hun ambities.
 
Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
Ruben Goots: We hebben vaak samengewerkt bij Caviar, waar Jason verantwoordelijk was voor de internationale sales en ik de taak van managing partner en executive producer voor mijn rekening nam. Al snel werd het duidelijk dat we dezelfde visie op het vak deelden. Zo is de zin om Hamlet op te richten ontstaan.
 
Waarom Hamlet?
RG: Iedereen mag dat interpreteren zoals hij of zij wil. Sommigen zullen er een verwijzing naar Shakespeare in zien, anderen zullen de link leggen met de Britse cult saga van tv-spots voor Hamlet Cigars…
 
Jason Felstead: ‘Hamlet’ betekent ook ‘gehucht’ in het Engels en dat is precies wat de reclamewereld vandaag is: een groot gehucht, zonder grenzen of onoverbrugbare afstanden. Het is die boodschap dat we willen doorgeven: we zijn gebaseerd in België, maar werken voor de hele wereld, voor Europa, Azië, de landen in het oosten of de Arabische wereld.
 
Wat onderscheidt Hamlet van de andere productiehuizen?
JF: Een zin op onze website hamlet.tv vat onze ingesteldheid en onze positionering perfect samen: “With Hamlet, we've created a place where talent finds a home ; directors, producers, actors and writers with memorable stories to tell. They will join in, stay for a while and then maybe move on, but never without leaving their mark.”
 
RG: Wat ons in de eerste plaats onderscheidt, is de zin om terug te keren naar de basis van het vak. Regisseurs die beelden maken vertegenwoordigen. Dat is de zin van ons werk. Beelden leveren aan bureaus en adverteerders, wat ook het kanaal is waarmee ze verspreid worden. In tegenstelling tot wat veel productiehuizen beweren – terwijl ze allerlei nieuwe departementen als Web Films, Corporate of zelfs Case Films in het leven roepen – is het vak niet veranderd. De basis is nog steeds dezelfde.
 
Kun je iets meer vertellen over de regisseurs die jullie vertegenwoordigen?
JF: Wat dat betreft, zijn we onverbiddelijk op een punt. Al onze regisseurs worden exclusief vertegenwoordigd voor de productie van reclamefilms. We steken veel energie in onze talenten en die loyauteit stelt ons in staat in alle transparantie samen te werken. Dat verlangen om samen te groeien is voor ons primordiaal.
 
RG: Wat ons altijd in de productie van reclamespots heeft aangetrokken, is in de eerste plaats het feit van nieuwe talenten te ontdekken, omkaderen en te lanceren. Het is echt enorm dankbaar om een regisseur te zien groeien, eerst op de Belgische markt en vervolgens als alles goed gaat op internationaal niveau.
 
JF: Wat ons ook gemotiveerd heeft, is de vaststelling dat in België de productiewereld zichzelf onvoldoende hernieuwt. Hij stagneert zelfs al meerdere jaren en maar weinig nieuwe talenten slagen erin door te breken. We koesteren ook de ambitie daar verandering in te brengen. Vandaag hebben we al getekend met een vijftiental regisseurs, en niet alleen Belgen. Sommigen komen uit Argentinië, anderen uit Colombia, de Verenigde Staten, Italië, Nederland of Engeland.
 
Is het makkelijk om deze nieuwe talenten te helpen doorbreken?
RG: Neen. Adverteerders staan nog altijd huiverachtig tegenover al wat nieuw is. Soms is de klant bang om risico’s te nemen en geeft hij nog steeds de voorkeur aan vaste waarden. Angst is dodelijk voor creativiteit.
 
JF: Belgen zijn niet trots genoeg op zichzelf. We zijn te bescheiden en we moeten eindelijk in onszelf beginnen te geloven. België barst van het talent. Dat is trouwens de reden waarom we uiteindelijk in België gestart zijn, hoewel we lang met het idee gespeeld hebben om ons kantoor in het buitenland te openen.
 
Een laatste woord?
JF: Supermarkt. Al wat we niet willen zijn. We willen onze talenten op de voorgrond zetten, en niet de hoeveelheid.
 
RG: We willen partners zijn voor de bureaus, en geen leveranciers. Onze regisseurs zijn audiovisuele creatieven: het is hun vak om samen te werken met de conceptuele creatieven in de bureaus om samen het best mogelijke werk af te leveren.
 
 



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS


INTERVIEW

Patrick Van Dijck (Brightfish):

Patrick Van Dijck (Brightfish): "Storytelling via mooie films krijgt opnieuw een plaats binnen merkstrategieën"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier