SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

WPP, Publicis en Dentsu Aegis domineren de RECMA Top 30 Digital Agency Networks

Maandag 29 Juni 2015


Het RECMA-instituut dat gespecialiseerd is in het onderzoek van mediabureaus, publiceerde zijn nieuwe top 30 van digitale bureaunetwerken. Om het simpel te houden, die worden geëvalueerd aan de hand van de DARD Index die rekening houdt met kwantitatieve criteria (staff, overnames, dekking, geografische spreiding, aanwezigheid in key markets) en vier expertisecriteria - customer engagement, consultancy, technology & production en search & activation. De dertig netwerken in de rangschikking vertegenwoordigen meer dan 92.000 werknemers (van wie 66% uit de top tien komt) en verwezenlijkten een groei van 16%. WPP (26.540 medewerkers) en Publicis (31.080) domineren ruimschoots, goed voor 61% van de markt. Beide groepen overheersen trouwens de DARD-ranking, met respectievelijk 31 en 29 points. Dentu Aegis (6.270 medewerkers) is nummer drie, met 15 punten, voor Omnicom (6.300) en IPG (7.220) met elk elf punten. Havas (2.900) volgt op afstand met vijf punten.
 
Wat de netwerken betreft, groepeert de top vijf Digital@Ogilvy (12 punten), DigitasLBi/Publicis (10), Isobar/Dentsu Aegis en Wunderman/WPP (9) alsook Publicis Worldwide Digital (8).
 
Bij de vijf netwerken staat Wunderman (50%) op kop inzake Custom Engagement, voor DigitasLBi (35%), Publicis WW Digital (30%), Digital@Olgilvy (30%) en Isobar (10%).
 
Inzake Consultancy is Isobar nummer een (50%), voor Wunderman (35%), Publicis WW Digital (30%), Digital@Ogilvy (30%) en DigitasLBi (25%).
 
Bij Technology & Production vinden we opnieuw Isobar op kop (30%), voor Publicis WW Digital, Digital@Ogilvy (20%), DigitasLBi (15%) en Wunderman (10%).
 
In Search & Activation haalt DigitasLBi (25%) het van Digital@Ogilvy (20%), Isobar (10%), Publicis WW Digital (10%) en Wunderman (5%).
 
Deze rangschikkingen betreffen de vijf eerste netwerken en elk expertiseterrein kan gedomineerd worden door een ander netwerk. Zo is iProspect (Dentsu Aegis) wereldwijd nummer een voor Search & Activation.
 
Meer info hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS


INTERVIEW

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België



DOSSIER  



BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier