SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

WPP, Publicis en Dentsu Aegis domineren de RECMA Top 30 Digital Agency Networks

Maandag 29 Juni 2015


Het RECMA-instituut dat gespecialiseerd is in het onderzoek van mediabureaus, publiceerde zijn nieuwe top 30 van digitale bureaunetwerken. Om het simpel te houden, die worden geëvalueerd aan de hand van de DARD Index die rekening houdt met kwantitatieve criteria (staff, overnames, dekking, geografische spreiding, aanwezigheid in key markets) en vier expertisecriteria - customer engagement, consultancy, technology & production en search & activation. De dertig netwerken in de rangschikking vertegenwoordigen meer dan 92.000 werknemers (van wie 66% uit de top tien komt) en verwezenlijkten een groei van 16%. WPP (26.540 medewerkers) en Publicis (31.080) domineren ruimschoots, goed voor 61% van de markt. Beide groepen overheersen trouwens de DARD-ranking, met respectievelijk 31 en 29 points. Dentu Aegis (6.270 medewerkers) is nummer drie, met 15 punten, voor Omnicom (6.300) en IPG (7.220) met elk elf punten. Havas (2.900) volgt op afstand met vijf punten.
 
Wat de netwerken betreft, groepeert de top vijf Digital@Ogilvy (12 punten), DigitasLBi/Publicis (10), Isobar/Dentsu Aegis en Wunderman/WPP (9) alsook Publicis Worldwide Digital (8).
 
Bij de vijf netwerken staat Wunderman (50%) op kop inzake Custom Engagement, voor DigitasLBi (35%), Publicis WW Digital (30%), Digital@Olgilvy (30%) en Isobar (10%).
 
Inzake Consultancy is Isobar nummer een (50%), voor Wunderman (35%), Publicis WW Digital (30%), Digital@Ogilvy (30%) en DigitasLBi (25%).
 
Bij Technology & Production vinden we opnieuw Isobar op kop (30%), voor Publicis WW Digital, Digital@Ogilvy (20%), DigitasLBi (15%) en Wunderman (10%).
 
In Search & Activation haalt DigitasLBi (25%) het van Digital@Ogilvy (20%), Isobar (10%), Publicis WW Digital (10%) en Wunderman (5%).
 
Deze rangschikkingen betreffen de vijf eerste netwerken en elk expertiseterrein kan gedomineerd worden door een ander netwerk. Zo is iProspect (Dentsu Aegis) wereldwijd nummer een voor Search & Activation.
 
Meer info hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS


INTERVIEW

Pierre Bertrand:

Pierre Bertrand: "Welcome Media positioneert zich als een expertisecentrum voor In-Home Advertising"



DOSSIER  



Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus