SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

WPP, Publicis en Dentsu Aegis domineren de RECMA Top 30 Digital Agency Networks

Maandag 29 Juni 2015


Het RECMA-instituut dat gespecialiseerd is in het onderzoek van mediabureaus, publiceerde zijn nieuwe top 30 van digitale bureaunetwerken. Om het simpel te houden, die worden geëvalueerd aan de hand van de DARD Index die rekening houdt met kwantitatieve criteria (staff, overnames, dekking, geografische spreiding, aanwezigheid in key markets) en vier expertisecriteria - customer engagement, consultancy, technology & production en search & activation. De dertig netwerken in de rangschikking vertegenwoordigen meer dan 92.000 werknemers (van wie 66% uit de top tien komt) en verwezenlijkten een groei van 16%. WPP (26.540 medewerkers) en Publicis (31.080) domineren ruimschoots, goed voor 61% van de markt. Beide groepen overheersen trouwens de DARD-ranking, met respectievelijk 31 en 29 points. Dentu Aegis (6.270 medewerkers) is nummer drie, met 15 punten, voor Omnicom (6.300) en IPG (7.220) met elk elf punten. Havas (2.900) volgt op afstand met vijf punten.
 
Wat de netwerken betreft, groepeert de top vijf Digital@Ogilvy (12 punten), DigitasLBi/Publicis (10), Isobar/Dentsu Aegis en Wunderman/WPP (9) alsook Publicis Worldwide Digital (8).
 
Bij de vijf netwerken staat Wunderman (50%) op kop inzake Custom Engagement, voor DigitasLBi (35%), Publicis WW Digital (30%), Digital@Olgilvy (30%) en Isobar (10%).
 
Inzake Consultancy is Isobar nummer een (50%), voor Wunderman (35%), Publicis WW Digital (30%), Digital@Ogilvy (30%) en DigitasLBi (25%).
 
Bij Technology & Production vinden we opnieuw Isobar op kop (30%), voor Publicis WW Digital, Digital@Ogilvy (20%), DigitasLBi (15%) en Wunderman (10%).
 
In Search & Activation haalt DigitasLBi (25%) het van Digital@Ogilvy (20%), Isobar (10%), Publicis WW Digital (10%) en Wunderman (5%).
 
Deze rangschikkingen betreffen de vijf eerste netwerken en elk expertiseterrein kan gedomineerd worden door een ander netwerk. Zo is iProspect (Dentsu Aegis) wereldwijd nummer een voor Search & Activation.
 
Meer info hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE

JOBS




INTERVIEW

Ignace De Nollin (Colruyt Group):

Ignace De Nollin (Colruyt Group): "Apporto vertrekt vanuit ons maatschappelijk engagement"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier