SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Jonathan Detavernier overstag voor Gisele

Donderdag 25 Juni 2015


Jonathan Detavernier overstag voor Gisele
Jonathan Detavernier, head of digital bij Famous, zetelde in de Cyber-jury. Hij blikt terug op Under Armour en de campagne van Droga 5 die de GP won. Verder verklapt hij ook zijn andere favorieten.
“Een van mijn favorieten was in de eerste plaats ‘House of Mamba’ voor Nike. Het gaat om touchscreens die op de vloer van een basketbalterrein geplaatst worden om mensen te helpen de spelregels te leren. Ik houd wel van dat soort technologie dat offline elementen – zoals basketten – omzet in iets wat nog interessanter en aantrekkelijker is. Volgens mij wordt dat de beste markt in de toekomst en zal deze technologie overal gebruikt kunnen worden. Het is een vorm van echte off- en online integratie.
Ook de case van DDB Stockholm voor Samsung vond ik heel goed. Ze maakten gebruik van geruchten op het net rond de nep-Samsung Galaxy S6 om de conversaties rond de release van de echte Galaxy S6 op de sociale netwerken te verrijken, met tegelijk een lanceringscampagne in print op basis van de slogan ‘Is this the next?’.
We hebben ons de vraag gesteld of we niet twee Grand Prix zouden uitreiken, want de Cyber-categorie dekt een ruime lading. We wilden de bureaus een sterk signaal geven om hen te tonen dat de creatie van producten die mensen echt helpen ook een degelijk communicatie-element kunnen zijn. Zo is er bijvoorbeeld ‘Clever Buoy’, een boei die tweets verstuurd als er haaien in de buurt zijn.
Uiteindelijk kozen we voor 'Under Armour', omdat dit merk oorspronkelijk kampte met een imagoprobleem in de States, waar het merk als zeer agressief gepercipieerd wordt. Om ook de vrouwen te bereiken, koos het top model Gisele Bündchen als icoon. De campagne kreeg eerst veel kritiek omdat de mannequin door de fans van het merk niet als een atlete wordt beschouwd. Daarop pakte het merk het probleem aan bij de wortel door aan te tonen dat gazelle Gisèle wel degelijk wel een atlete is, door haar te filmen terwijl ze staat te zweten tijdens een bokstraining en er achter haar alle negatieve comments op de sociale media defileerden. Real time discussion, technologie die niet primeert op communicatie. Het was erg goed uitgevoerd, strategisch slim gespeeld en het leverde enorme resultaten op.”



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier