SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Jonathan Detavernier overstag voor Gisele

Donderdag 25 Juni 2015


Jonathan Detavernier overstag voor Gisele
Jonathan Detavernier, head of digital bij Famous, zetelde in de Cyber-jury. Hij blikt terug op Under Armour en de campagne van Droga 5 die de GP won. Verder verklapt hij ook zijn andere favorieten.
“Een van mijn favorieten was in de eerste plaats ‘House of Mamba’ voor Nike. Het gaat om touchscreens die op de vloer van een basketbalterrein geplaatst worden om mensen te helpen de spelregels te leren. Ik houd wel van dat soort technologie dat offline elementen – zoals basketten – omzet in iets wat nog interessanter en aantrekkelijker is. Volgens mij wordt dat de beste markt in de toekomst en zal deze technologie overal gebruikt kunnen worden. Het is een vorm van echte off- en online integratie.
Ook de case van DDB Stockholm voor Samsung vond ik heel goed. Ze maakten gebruik van geruchten op het net rond de nep-Samsung Galaxy S6 om de conversaties rond de release van de echte Galaxy S6 op de sociale netwerken te verrijken, met tegelijk een lanceringscampagne in print op basis van de slogan ‘Is this the next?’.
We hebben ons de vraag gesteld of we niet twee Grand Prix zouden uitreiken, want de Cyber-categorie dekt een ruime lading. We wilden de bureaus een sterk signaal geven om hen te tonen dat de creatie van producten die mensen echt helpen ook een degelijk communicatie-element kunnen zijn. Zo is er bijvoorbeeld ‘Clever Buoy’, een boei die tweets verstuurd als er haaien in de buurt zijn.
Uiteindelijk kozen we voor 'Under Armour', omdat dit merk oorspronkelijk kampte met een imagoprobleem in de States, waar het merk als zeer agressief gepercipieerd wordt. Om ook de vrouwen te bereiken, koos het top model Gisele Bündchen als icoon. De campagne kreeg eerst veel kritiek omdat de mannequin door de fans van het merk niet als een atlete wordt beschouwd. Daarop pakte het merk het probleem aan bij de wortel door aan te tonen dat gazelle Gisèle wel degelijk wel een atlete is, door haar te filmen terwijl ze staat te zweten tijdens een bokstraining en er achter haar alle negatieve comments op de sociale media defileerden. Real time discussion, technologie die niet primeert op communicatie. Het was erg goed uitgevoerd, strategisch slim gespeeld en het leverde enorme resultaten op.”



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Karel Vinck (Publicis):

Karel Vinck (Publicis): "De vraag blijft steeds wie er het best in slaagt om een fundamentele oplossing voor de klant te vinden"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier