SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Jury Direct: Jimmy Lam

Donderdag 25 Juni 2015


Inside the Jury Direct: Jimmy Lam
Samen met  Jimmy Lam (Vice Chairman & Chief Creative Officer van DDB, China), blikken we terug op de Direct-jury

Hoe zie je jouw rol als jurylid? Waar let je op? Waarmee wil je met jouw bijdrage het verschil maken?
Mijn intentie is natuurlijk zoeken naar het beste werk. Maar er zijn verschillende manieren om dat te doen. Ik vind het bijvoorbeeld heel belangrijk om te luisteren naar de andere juryleden en van hen te leren. We hebben allemaal een andere achtergrond en iedereen heeft zijn standpunt. Sommige van die standpunten kunnen echt een verhelderend effect op je hebben: “Tiens, zo had ik het nog niet bekeken!”. Daarom is jurylid zijn voor mij zo’n fantastische ervaring.

Was er een consensus tussen de juryleden of eerder discussie, vooral bij het kiezen van de Grand Prix?
Er waren maar twee mededingers voor de Grand Prix: “Handsoff” voor de pornosite en “Interception” voor Volvo. Ze zijn allebei zeer, zeer goed, maar ook zeer, zeer verschillend. (lacht) Briljant Goud! Maar bij het stemmen voor de Grand Prix zaten we met een half-halfsituatie. We hebben drie uur gediscussieerd, want de twee “kampen” hadden erg uiteenlopende standpunten. Uiteindelijk heeft Volvo de bovenhand gehaald, terecht!

Is er jou Belgisch werk opgevallen?
Als Aziaat is het voor mij niet evident om Belgisch werk te herkennen. Alles wordt voorgesteld in het Engels. Dus ongetwijfeld heb ik goed werk uit jullie land gezien, zonder dat te beseffen. (lacht)
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie

Nigel Hollis: prominentie, betekenis en innovatie



DOSSIER  



AMMA 2017: de gouden cases  


Het palmares van de AMMA 2017 die georganiseerd worden door de GRP en de steun genieten van de UMA, wordt overheerst door Space, verkozen tot Mediabureau van het Jaar, PHD Media (2 Gold + 1 Silver...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier