SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Jury Promo & Activation: Tony Clewett

Donderdag 25 Juni 2015


Inside the Jury Promo & Activation: Tony Clewett
Een korte terugblik met Tony Clewett (Executive Creative Director van FCB, Nieuw Zeeland), jurylid Promo & Activation
 
Hoe zie je jouw rol als jurylid? Waar let je op? Waarmee wil je met jouw bijdrage het verschil maken?
Ik wou er vooral op letten of het werk dat we te zien kregen, origineel en authentiek was, dat het klasse had. Voor mij verdient enkel integer werk de hoogste beloning en ik ben blij dat dit ook gebeurd is. Interessant vond ik dat 30% van de stemmen op resultaat gebaseerd moest zijn. Daardoor werd elke case haast microscopisch onderzocht: de campagne moet niet alleen plaatsgevonden hebben, maar moet vooral effectief geweest zijn. Dat we tijd moeten steken in het uitzuiveren van scamwerk, is misschien jammer, maar wel noodzakelijk. Een Leeuw winnen, is fantastisch. Daarom proberen mensen de grenzen van categorieën te verleggen, door bijvoorbeeld iets wat in Outdoor hoort, ook in Promo & Activation trachten te krijgen. Maar die kregen bij ons dus geen kans.

Was er een consensus tussen de juryleden of eerder discussie, vooral bij het kiezen van de Grand Prix?
Voor zowat alle Goud was er zo goed als unanimiteit. Vijf tot tien campagnes sprongen er echt uit. Daarover was dus geen discussie nodig: Goud zonder twijfel! Er is enkel levendig debat geweest over welke campagne de Grand Prix verdiende. De juryleden waren echt op vernieuwende ideeën uit. Ik kom uit een rugbyland en vond dat er veel te veel voetbal was. De helft van de jury is dol op voetbal, maar we vonden toch dat dit een beetje te veel van het goede was. Dat werk haalde misschien nog net de shortlist, maar beoordeelden we uiteindelijk niet sterk genoeg om te top te halen.

Is er jou Belgisch werk opgevallen?
De Shadow WiFi is een “great piece of work”. Het voelt zelfs een beetje Zuid-Amerikaans aan, met dat strand. Wat ik er zo goed aan vind, is dat er niet alleen een boodschap overgebracht werd, maar dat het gedrag van de mensen echt beïnvloed werd. Dit is “a big piece of ambient”. Knap gedaan: die enorme torens die de zon volgen en ervoor zorgen dat mensen in de schaduw blijven. Alweer een bewijs dat je geen megabudget nodig hebt om schitterend werk te maken. Wel verdiend Goud!
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design



DOSSIER  



Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Total attribution of de expressie van de digitale chaos  


Convergentie is al een jaar of tien een druk besproken onderwerp in alle digitale kwesties. We kunnen enkel alleen maar vaststellen dat het versnipperende gebruik door de consumenten eerder leidt...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Merit Awards: waarom we onze laureaten van 2016 kozen


Op 26 januari verwelkomde Media Marketing zowat 800 vakmensen in de Bloody Louis voor de traditionele uitreiking van de Merit Awards 2017 die de meest verdienstelijke spelers en acties van 2016 in...


en savoir plus