SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Friendship en Frieke Janssens haarfijn voor Haarwensen

Zondag 12 Februari 2017


Friendship en Frieke Janssens haarfijn voor Haarwensen
Assets :
'Share Your Hair' 'Ella-Louise' 'Colette' 'Ella-Louise & Colette' 'gekkebek Ella-Louise & Colette' 'Vivian' 'Yanti' 'Vivian & Yanti' 'gekkebek Vivian & Yanti'
Credits :
Photographer : Frieke Janssens
Photographer Assistant : Tim Coppens
Client : Haarwensen
Contact : Patricia Burggraaf
Agency : FRIENDSHIP
Creation : Dieter Vanhoof
Creation : Friendship
Creation : Cheriëtte Lagrouw
Creation : Dear Amsterdam
Execuitive Producer : Roxane Lemaire
Producer : Camille Cieters, Kim Kenis, Jaan Wouters
Post-Production : Annelien Debusschere
Making Of : Jose Huedo
Interviewer : Kris Vander Gracht
Models : Colette Notenboom, Yanti Vermeulen, Vivian Michailenko, Ella-Louise Gerinckx
Styling : Marieke De Pauw, Liza Babylon
Make-up : Martena Duss
Hairdresser : Annick De Jaeger, Cathy Van Gele
Film Production Company : ADULT

Friendship bedacht in samenwerking met de getalenteerde Belgische fotografe Frieke Janssens een ontroerende campagne voor de lancering van Haarwensen bij ons.

In de acht jaar dat het actief is in Nederland schonk Haarwensen al zomaar even 900 pruiken met echt mensenhaar gratis weg aan jonge Nederlandertjes die het hunne zagen uitvallen door ziekte of een behandeling. De prijs van de pruiken wordt volledig gefinancierd dankzij de giften van sponsors én echt haar dat geschonken wordt door gezonde vrouwen met een overvloedige haardos die geraakt werden door het tragische lot van de kinderen in kwestie.
 
“Omdat Haarwensen enorm veel vragen uit België kreeg, besloot de organisatie om een antenne te openen in Gent », aldus de CD van Friendship, Dieter Vanhoof, die samen met Cheriëtte Lagrouw de campagne uitwerkte. “Om ze zo snel mogelijk bekend te maken op ons grondgebied, om sponsors aan te trekken en ook haarschenksters aan te spreken, bedachten we de ‘Share your Hair’ campagne, met de waardevolle hulp van Frieke Janssens.”
 
De campagne vertrekt van een ontroerende virale video die twee patiëntjes confronteert met hun gulle schenksters. Er komt geen greintje voyeurisme aan te pas, wel tastbaar respect en een voelbare emotie: “De hoofdrolspelers in de campagne zijn Ella-Louise (7), Vivian (17) en de twee haardonoren Yanti (18) en Colette (44). Ella-Louise is door de haarziekte alopecia (kaalhoofdigheid) gedeeltelijk kaal. Zij heeft deze ziekte al vanaf haar geboorte, waardoor ze anders is dan de rest van haar leeftijdsgenootjes. De inmiddels zeventienjarige Vivian krijgt door chemobehandelingen niet al haar haren terug. Ondertussen is zij genezen verklaard, maar de ziekte en de behandeling hebben hun sporen achtergelaten. De twee vrijwilligers Yanti en Colette lieten speciaal voor dit project maar liefst 30 centimeter van hun haren knippen. Dit is de lengte die minimaal nodig is om een pruik te maken. In de campagne zie je terug hoe zij symbolisch hun haren schenken aan Ella-Louise en Vivian.” Pakkend.
 
De video wordt online verspreid, om te beginnen via de sociale netwerken, maar ook in de kapsalons in Vlaanderen. ‘Share Your Hair’ omvat ook een reeks portretten van de duo’s uit de video die prachtig gefotografeerd werden door Frieke Janssens. Deze beelden die verkocht zullen worden om nieuwe pruiken te financieren, vereeuwigen niet alleen de vreugde van de kinderen, maar ook van de schenksters die duidelijk blij zijn met hun nieuwe kapsel (of door hun goede daad). In elk geval kunnen we alleen maar zeggen: bravo!

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier