SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Friendship en Frieke Janssens haarfijn voor Haarwensen

Zondag 12 Februari 2017


Friendship en Frieke Janssens haarfijn voor Haarwensen
Assets :
'Share Your Hair' 'Ella-Louise' 'Colette' 'Ella-Louise & Colette' 'gekkebek Ella-Louise & Colette' 'Vivian' 'Yanti' 'Vivian & Yanti' 'gekkebek Vivian & Yanti'
Credits :
Photographer : Frieke Janssens
Photographer Assistant : Tim Coppens
Client : Haarwensen
Contact : Patricia Burggraaf
Agency : FRIENDSHIP
Creation : Dieter Vanhoof
Creation : Friendship
Creation : Cheriëtte Lagrouw
Creation : Dear Amsterdam
Execuitive Producer : Roxane Lemaire
Producer : Camille Cieters, Kim Kenis, Jaan Wouters
Post-Production : Annelien Debusschere
Making Of : Jose Huedo
Interviewer : Kris Vander Gracht
Models : Colette Notenboom, Yanti Vermeulen, Vivian Michailenko, Ella-Louise Gerinckx
Styling : Marieke De Pauw, Liza Babylon
Make-up : Martena Duss
Hairdresser : Annick De Jaeger, Cathy Van Gele
Film Production Company : ADULT

Friendship bedacht in samenwerking met de getalenteerde Belgische fotografe Frieke Janssens een ontroerende campagne voor de lancering van Haarwensen bij ons.

In de acht jaar dat het actief is in Nederland schonk Haarwensen al zomaar even 900 pruiken met echt mensenhaar gratis weg aan jonge Nederlandertjes die het hunne zagen uitvallen door ziekte of een behandeling. De prijs van de pruiken wordt volledig gefinancierd dankzij de giften van sponsors én echt haar dat geschonken wordt door gezonde vrouwen met een overvloedige haardos die geraakt werden door het tragische lot van de kinderen in kwestie.
 
“Omdat Haarwensen enorm veel vragen uit België kreeg, besloot de organisatie om een antenne te openen in Gent », aldus de CD van Friendship, Dieter Vanhoof, die samen met Cheriëtte Lagrouw de campagne uitwerkte. “Om ze zo snel mogelijk bekend te maken op ons grondgebied, om sponsors aan te trekken en ook haarschenksters aan te spreken, bedachten we de ‘Share your Hair’ campagne, met de waardevolle hulp van Frieke Janssens.”
 
De campagne vertrekt van een ontroerende virale video die twee patiëntjes confronteert met hun gulle schenksters. Er komt geen greintje voyeurisme aan te pas, wel tastbaar respect en een voelbare emotie: “De hoofdrolspelers in de campagne zijn Ella-Louise (7), Vivian (17) en de twee haardonoren Yanti (18) en Colette (44). Ella-Louise is door de haarziekte alopecia (kaalhoofdigheid) gedeeltelijk kaal. Zij heeft deze ziekte al vanaf haar geboorte, waardoor ze anders is dan de rest van haar leeftijdsgenootjes. De inmiddels zeventienjarige Vivian krijgt door chemobehandelingen niet al haar haren terug. Ondertussen is zij genezen verklaard, maar de ziekte en de behandeling hebben hun sporen achtergelaten. De twee vrijwilligers Yanti en Colette lieten speciaal voor dit project maar liefst 30 centimeter van hun haren knippen. Dit is de lengte die minimaal nodig is om een pruik te maken. In de campagne zie je terug hoe zij symbolisch hun haren schenken aan Ella-Louise en Vivian.” Pakkend.
 
De video wordt online verspreid, om te beginnen via de sociale netwerken, maar ook in de kapsalons in Vlaanderen. ‘Share Your Hair’ omvat ook een reeks portretten van de duo’s uit de video die prachtig gefotografeerd werden door Frieke Janssens. Deze beelden die verkocht zullen worden om nieuwe pruiken te financieren, vereeuwigen niet alleen de vreugde van de kinderen, maar ook van de schenksters die duidelijk blij zijn met hun nieuwe kapsel (of door hun goede daad). In elk geval kunnen we alleen maar zeggen: bravo!

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier