SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

BBDO vergeet niemand met Kerstmis voor Lidl

Donderdag 8 December 2016


BBDO vergeet niemand met Kerstmis voor Lidl
Assets :
website GIF 'mama' GIF 'papa' radio 'mama' radio 'mama' radio 'mama' radio 'papa' radio 'papa' radio 'papa' radio 'papa' print print
Credits :
Creation : Frederic Zouag
Client : Lidl
Contacts : Matthias Kympers, Lien Van Hoorebeke, Charlotte Beirnaert, Lore Lauwerys
Agency : BBDO Belgium
CD : Arnaud Pitz
CD : Sebastien De Valck
Creation : Nicolas Gaspart
Copy Nl : Frederik Clarysse
Strategic Planner : Jan Van Brakel
CCO : Isabel Peeters
Account Team : Michelle Stas, Isabel Demuynck, Siham Zerkak
Graphic Design : Frank Schouwaerts
Web Development : Jovi Verheyen, Collin Van der Vorst
Social Creative : Jan Schraeyen
TV & Photo Producer : Patricia Van De Kerckhove, Renée Vermeire
Photo Production : Bounce Rocks
Photographer : Filip Vanzieleghem
Radio Producer : Nicolas Van Poeck
Radio Production Company : Sonicville
Editor : Ben Billen

Van alle seizoenscampagnes die in deze periode voor de feestdagen overal te zien en te horen zijn, pikten we er die van BBDO voor Lidl uit. Omdat het insight gewoon slim is en de creatie bijzonder leuk.

“In elke familie is er wel iemand die Kerst alleen doorbrengt… in de keuken. Terwijl de rest van de familie gezellig samen tafelt”, begint BBDO. “Die persoon heeft ongetwijfeld al veel voor je gedaan. Laat hem of haar dus niet alleen in de keuken staan. Op basis van die vaststelling bouwden Lidl en BBDO een gloednieuwe Kerstcampagne. Eentje die mensen aanspoort om hun ouders te bedanken voor alles wat ze voor hen hebben gedaan. Hoe? Door gewoon samen te koken en zo iedereen samen aan tafel te brengen.”
 
Dat slimme inzicht illustreerden de creatieven van BBDO met vele uit het leven gegrepen voorbeelden die vaak erg grappig zijn en die de kinderen moeten herinneren aan de vele offers en inspanningen die ouders zich voor hen getroosten. Alle mama’s en papa’s zullen zich ongetwijfeld in de getoonde situaties herkennen. Baseline: ‘Na alles wat je papa/mama zij voor je deed, laat je hem/ haar toch niet alleen in de keuken staan?’
 
De radiospots en printadvertenties verwijzen door naar een website waar bezoekers een gepersonaliseerd kaartje kunnen sturen om hun ouders te bedanken en ze op de hoogte te brengen van de nakende keukenhulp. Het sociale luik is van dezelfde orde. Er werden GIF’s gepost op de Facebook-pagina van Lidl en bij de vele reacties die ze opwekten werd een persoon uitgekozen om zijn ouders terug aan tafel te krijgen. Het werd allemaal gefilmd en verwerkt in vier videocapsules die binnenkort te zien zullen zijn op de sociale netwerken.
 
“In twee dagen tijd werden al 2000 kaartjes verstuurd vanop het platform”, aldus een verheugd BBDO. Met deze campagne stelt Lidl de consument alweer centraal en versterkt het zijn positionering als supermarkt die zich tot elk gezin richt. 

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier