SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

BBDO vergeet niemand met Kerstmis voor Lidl

Donderdag 8 December 2016


BBDO vergeet niemand met Kerstmis voor Lidl
Assets :
website GIF 'mama' GIF 'papa' radio 'mama' radio 'mama' radio 'mama' radio 'papa' radio 'papa' radio 'papa' radio 'papa' print print
Credits :
Creation : Frederic Zouag
Client : Lidl
Contacts : Matthias Kympers, Lien Van Hoorebeke, Charlotte Beirnaert, Lore Lauwerys
Agency : BBDO Belgium
CD : Arnaud Pitz
CD : Sebastien De Valck
Creation : Nicolas Gaspart
Copy Nl : Frederik Clarysse
Strategic Planner : Jan Van Brakel
CCO : Isabel Peeters
Account Team : Michelle Stas, Isabel Demuynck, Siham Zerkak
Graphic Design : Frank Schouwaerts
Web Development : Jovi Verheyen, Collin Van der Vorst
Social Creative : Jan Schraeyen
TV & Photo Producer : Patricia Van De Kerckhove, Renée Vermeire
Photo Production : Bounce Rocks
Photographer : Filip Vanzieleghem
Radio Producer : Nicolas Van Poeck
Radio Production Company : Sonicville
Editor : Ben Billen

Van alle seizoenscampagnes die in deze periode voor de feestdagen overal te zien en te horen zijn, pikten we er die van BBDO voor Lidl uit. Omdat het insight gewoon slim is en de creatie bijzonder leuk.

“In elke familie is er wel iemand die Kerst alleen doorbrengt… in de keuken. Terwijl de rest van de familie gezellig samen tafelt”, begint BBDO. “Die persoon heeft ongetwijfeld al veel voor je gedaan. Laat hem of haar dus niet alleen in de keuken staan. Op basis van die vaststelling bouwden Lidl en BBDO een gloednieuwe Kerstcampagne. Eentje die mensen aanspoort om hun ouders te bedanken voor alles wat ze voor hen hebben gedaan. Hoe? Door gewoon samen te koken en zo iedereen samen aan tafel te brengen.”
 
Dat slimme inzicht illustreerden de creatieven van BBDO met vele uit het leven gegrepen voorbeelden die vaak erg grappig zijn en die de kinderen moeten herinneren aan de vele offers en inspanningen die ouders zich voor hen getroosten. Alle mama’s en papa’s zullen zich ongetwijfeld in de getoonde situaties herkennen. Baseline: ‘Na alles wat je papa/mama zij voor je deed, laat je hem/ haar toch niet alleen in de keuken staan?’
 
De radiospots en printadvertenties verwijzen door naar een website waar bezoekers een gepersonaliseerd kaartje kunnen sturen om hun ouders te bedanken en ze op de hoogte te brengen van de nakende keukenhulp. Het sociale luik is van dezelfde orde. Er werden GIF’s gepost op de Facebook-pagina van Lidl en bij de vele reacties die ze opwekten werd een persoon uitgekozen om zijn ouders terug aan tafel te krijgen. Het werd allemaal gefilmd en verwerkt in vier videocapsules die binnenkort te zien zullen zijn op de sociale netwerken.
 
“In twee dagen tijd werden al 2000 kaartjes verstuurd vanop het platform”, aldus een verheugd BBDO. Met deze campagne stelt Lidl de consument alweer centraal en versterkt het zijn positionering als supermarkt die zich tot elk gezin richt. 

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier