SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

TBWA en KBC ongenaakbaar op de IAB Mixx Awards

Donderdag 16 Oktober 2014


TBWA en KBC ongenaakbaar op de IAB Mixx Awards
Voor het tweede jaar op rij winnen TBWA en zijn klant KBC de trofeeën van Agency en Advertiser of the Year op de IAB Mixx Awards. Het duo pakt drie van de acht Gold die dit jaar werden uitgereikt door de vier jury’s van de competitie: een voor ‘Brick by Brick’ (Best Online B2C Campaign) en twee voor ‘Alles Kan Beter’ (Best Online B2B Campaign en Best Multiscreen Experience). Met een Gold, een Silver en een Bronze in zijn zakken eindigt DDB op de tweede plaats. De twee eerste prijzen gaan respectievelijk naar ‘The Coolest Kitchen’ voor Ikea en ‘Proud of our beers’ voor Belgian Brewers (beide in Best Content). De Bronze is voor ‘Online signing sessions’ van Bol.com (Best Online B2C Campaign). De vijfde Gold van deze editie viel te beurt aan Emakina voor het design van de site Education Above All. Het bureau pakt ook een Bronze in dezelfde competitie, dankzij het platform ‘Starwood Luxury Collection’ voor Starwood Hotels & Ressorts. De drie laatste Gold waren voor 10 advertising, Prophets en Boondoggle. De eerste dankzij ‘Dear Brad Pitt’ voor Stop Darmkanker (Best Online Non-Profit Campaign), de tweede dankzij ‘Bringing Rubens back to life’ voor Stad Antwerpen (Best in Mobile) en de derde met ‘Belgiumize me’ voor de Belgische Voetbalbond (Best Social Media Campaign).
 
Bij de Silver zijn het vooral LDV United en Your Agency die volop scoren, met elk twee exemplaren. Het Antwerpse bureau wint met ‘Opel Gabriel’ (Best Online B2C Campaign) en ‘Would you still be a fan?’ voor Special Olympics (Best Online Non-Profit Campaign). Your Agency wint dan weer met ‘Baby Lips I Kiss You’ voor Maybelline Belgium (Best Social Media Campaign) en ‘Maybe she's born with it. Maybe she found it on Maybelline Facebook page’ (Best Social Media Brand). In the Pocket en The Reference krijgen elk respectievelijk een Silver en een Bronze. Wat In the Pocket betreft, was de Silver voor ‘Mister Cash App’ voor Bancontact en de Bronze voor ‘Recycle App’ voor Fost Plus – Bebat – Recupel, allemaal in Best in Mobile. The Reference behaalt zijn twee prijzen in dezelfde competitie (Best Optimised Website): ‘FIVB World Championship men and women sites’ (Silver) en ‘A powerful combination od design and stories’ voor iMinds (Bronze). De twee laatste Silver van deze editie zijn te danken aan idwear & WOW Digital met ‘Hello Bank! Website’ en aan Mindshare & Famous met ‘Stressmannetje – Het Spel’ (Best Game in Design).
 
Als we naar de Bronze kijken, stellen we vast dat mortierbrigade er eentje wint met ‘Click & Drag & Donate & Rebuild’ voor Consortium 1212 (Best Online Non-Profit Campaign) dat trouwens ook de enige Special Award krijgt (Innovation Award). BBDO, Small Town Heroes, Dentsu Air en Nascom redden tot slot de eer met respectievelijk ‘Flightball’ voor Brussels Airlines (Best Game in Campaign), ‘Zapp Tekenapp’ voor NPO Zapp (Best Multiscreen Experience), ‘Stimorol Rock Werchter’ (Best Social Media Campaign), ‘Leffe Content Factury’ (Best Content Marketing) en ‘The ultimate online voting campaign for Mediahuis’ (Best Webdesign).
 
In totaal beoordeelden de vier jury’s voorgezeten door Bert Marievoet (Twitter), Boris Demaria (Woorank), Anja Capelle (The Reference) en Kris Hoet (Duval Guillaume) 90 digitale campagnes en reikten 9 Silver, 10 Bronze en 8 Gold uit.
 
Alle cases zijn hier toegelicht.



ARCHIVE / AWARDS

JOBS




INTERVIEW

Thierry Brynaert (Wavemaker):

Thierry Brynaert (Wavemaker): "Ik ga de nieuwe knowhow van onze bureaus niet zomaar weggeven"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier