SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Brightfish & 'viewable to viewed', something old & something new

Zaterdag 16 Juni 2018


Seen from Space: Brightfish  & 'viewable to viewed', something old & something new
Met zijn White Paper over aandacht deed de regie Brightfish een beroep op state-of-the-art onderzoekstechnieken, dankzij de combinatie van het Belgische instituut Profacts en de Engelsen van Lumen Research. Beide gebruikten eye tracking, een techniek die de oogbewegingen meet en dus de aandacht.

Brightfish is helemaal mee met de tijdsgeest door zich te buigen over de ‘viewability’, een hot topic in digital. Voor de bestudeerde media (pers, bioscoop, tv en digital display) situeert dit Whitepaper zich op drie niveaus. Ten eerste houdt het rekening met de mogelijkheid om een advertentie te zien, met een percentage van 100% voor de bioscoop tot amper 22% voor het internet. Ten tweede onderzoekt de studie de potentiële contacttijd of de ‘viewable time’. Voor audiovisuele media is er sprake van de lengte van een klassieke spot, 30’’. Voor pers en digital is de duur zeer vergelijkbaar: 20 en 21’’. Ten derde wordt de duur van de aandacht gemeten. Hier is de kloof groot: 85% effectieve kijkduur voor de bioscoop (iets meer dan 25 seconden), 23% voor televisie (een kwart van het potentieel), 7.5% voor de pers en 1.5 seconde – minder dan 1% - voor digitale display.

“People don’t READ advertising. They LOOK at it. Big difference.”, schrijft Lumen Research dat ons eraan herinnert dat de reclamebeleving snel en vluchtig is. Wat er dan oud is aan de studie van Brightfish? De aandachtsratio van 85% voor de bioscoop vonden we al in het werk van wijlen Armand Morgensztern. Kortom, de bioscoop is en blijft een zeer immersief medium dat zijn unieke reclameslagkracht wist te behouden. Spijtig dat het publiek niet veel groter is!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier