SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Kathleen Soontjens (Mediaplus), over House of Data

Zondag 10 September 2017


Kathleen Soontjens (Mediaplus), over House of Data
Op initiatief van de Serviceplan-groep, met de steun van GfK en Media Marketing, wil het House of Data adverteerders steunen bij de verwezenlijking van hun projecten die verband houden met data. Het multidisciplinaire en collaboratieve initiatief, zal worden voorgesteld tijdens een event met diverse sprekers, waar ook de allereerste Best Omnichannel Brand zal worden uitgereikt. Die prijs is gebaseerd op een consumentenonderzoek gevoerd door GfK. Het event dat gratis is voor adverteerders, vindt op 10 oktober plaats in het Jubelparkmuseum in Brussel. Kathleen Soontjens, Managing Director van Mediaplus, licht een tip van de sluier…
 
Kun je eerst even uitleggen waar het concept van House of Data voor staat?
House of Data is het eerste evenement in zijn genre. Serviceplan is altijd een voorloper geweest wat betreft de integratie van alle facetten van marketing en communicatie. Dat zit in ons dna. We hebben altijd geprobeerd op de proppen te komen met de meest geschikte oplossingen voor de vragen en problemen van adverteerders die tegelijk innoverend, flexibel en veelbelovend waren inzake groei. Dat kan dankzij de verschillende pijlers van het bureau (Serviceplan, Mediaplus, Plan.Net, Gonzales en Mediascale). House of Data is het recentste voorbeeld van deze filosofie.

Om de merken inzicht te bieden in de relevante integratie van hun gegevens in de uitwerking van hun projecten, pakken we uit met een uniek aanbod. Dat wil de ‘traditionele’ benadering in silo’s afbreken en inruilen voor een geïntegreerde aanpak met de kennis en de expertise waarover we beschikken. Deze vernieuwende pluridisciplinaire structuur wil merken werkbare oplossingen aanreiken, zodat ze al het potentieel van hun data kunnen inzetten voor een betrouwbare en vooruitziende visie.
 
Hoe krijgt dit nieuwe initiatief concreet vorm?
De lancering van House of Data gaat gepaard met een uitzonderlijk event dat plaatsvindt op 10 oktober in het Jubelparkmuseum, met als thema ‘We bring order to the chaos’. Het gaat om een seminarie van een halve dag waarop adverteerders leren hoe ze data kunnen organiseren om het succes van hun merken te versnellen. Voor de gelegenheid komen tal van nationale en internationale sprekers hun expertise delen.
 
Wat is jouw precieze taak in dit project?
Als managing director van het mediabureau van de groep Serviceplan is het mijn missie om de boodschap die we aan de adverteerders en onze partners willen doorgeven te integreren en eenduidig te maken. Mediaplus is en blijft een challenger op de markt. Mijn rol bestaat er dus in ervoor te zorgen dat we ons onderscheiden, meer bepaald met de hulp van een team van hybride mediaexperts die op een geïntegreerde manier aan de verwachtingen van de adverteerders kunnen beantwoorden en er zelfs op vooruitlopen.
 
Misschien nog even een woordje over de sprekers, Wie mogen we verwachten en welke onderwerpen komen aan bod?
Om het onderwerp zo ruim mogelijk te behandelen, hebben we sprekers gekozen die over een grondige kennis inzake data beschikken. Onder hen zitten ook internationale specialisten die een globaal beeld van de problematiek komen schetsen. Er zullen thema’s aan bod komen als de invloed van data op strategie en creatie, de toekomst van video in het datatijdperk, addressable en programmatic TV, enzovoort. Er zal ook een luik gewijd zijn aan de GDPR, met een uiteenzetting van Alphalex over databescherming in Europa, aangezien e-commerce geen grenzen kent. We gaan het ook hebben over wat de implementatie van data kan betekenen voor het advies en de mediavoorstellen binnen Mediaplus.
 
Kun je tot slot alvast iets zeggen over de eerste Best Omnichannel Brand?
Twee jaar geleden lanceerde Serviceplan in samenwerking met GfK de Best Brands Awards, die vandaag beschouwd worden als DE prestatiebarometer voor merken. Op basis van een onderzoek bij 3.500 consumenten meet deze rangschikking van de 300 beste merken uit 30 sectoren de kracht van een markt aan de hand van twee criteria: het reële economische succes van een merk en zijn emotionele dimensie bij de consumenten. Met het idee het concept te doen evolueren hebben we, nog steeds in samenwerking met GfK, een nieuwe categorie geïntroduceerd. De Best Omnichannel Brand wil de interacties tussen on- en offline begrijpen en uitzoeken wat voor impact de combinatie kan hebben op de marktaandelen van een merk. De eerste bevindingen zullen tijdens het evenement voorgesteld worden, samen met de resultaten van de nieuwe Best Omnichannel Brand-categorie.
 
 
 
 
 
 
 



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS




INTERVIEW

Gauthier Elslander (Initiative), over 'Cultural Branding'

Gauthier Elslander (Initiative), over 'Cultural Branding'



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier