SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Ondertussen buiten het Paleis: Sam De Win en de Mediabikers

Vrijdag 26 Juni 2015


Ondertussen buiten het Paleis: Sam De Win en de Mediabikers
Natuurlijk ben je in Cannes om een maximum aan inspiratie op te doen tijdens de vele seminars in het Paleis. Toch gaat het Festival om zoveel meer dan insights en awards. Om samenhorigheid, nationale trots en je grenzen verleggen of jezelf overtreffen bijvoorbeeld. Dat is alvast het besluit van Sam De Win (ECD Ogilvy), na zijn deelname aan de ondertussen traditionele Mediabikers van Medialaan. We vroegen hem naar zijn drijfredenen.
 
Sam De Win: “De Mediabikers fietsten ook dit jaar weer naar Cannes. Vanuit Grenoble, welteverstaan. Op het programma, 450 zware kilometers en een paar cols buiten categorie. Waarom wil iemand in godsnaam het snot uit z’n neus rijden als hij ook gewoon met het vliegtuig naar het reclamefestival kan gaan? Dat kun je enkel begrijpen als je een keertje bent meegereden. Samen afzien schept blijkbaar een enorme band. Op de cols vallen alle grenzen weg. CEO’s, adverteerders en CD’s worden gewoon coureurs. Coureurs die samen afzien en die mekaar steunen in hun strijd tegen Alpe d’Huez, de col d’Izoard, de Galibier… Een voor een, legendarische kuitenbijters waar je best niet ongetraind aan begint. Een paar maandjes voorbereiding is dan ook geen slecht idee, tenzij je jezelf wil tegenkomen op de flanken van een col natuurlijk. Tijdens die vierdaagse heerst er trouwens zo wat hetzelfde gevoel van samenhorigheid dat ook op het reclamefestival heerst onder de Belgen. We zijn blij als er iemand iets (over)wint. En we zijn goed bezig vind ik. Goud, zilver en brons voor een paar knappe campagnes waardoor we toch weer geen slechte beurt maken op het wereldkampioenschap reclame. Proficiat aan alle Belgen. Ik ga ondertussen m’n benen nog even te rusten leggen.”



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar):

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar): "Het rode logo is een baken voor innovatie voor de winkelende consumenten"



DOSSIER  



Waarom Google adverteerders en YouTubers dichter bij elkaar wil brengen  


Platformen als Instagram, Snapchat en YouTube hebben de spelregels van influencer marketing de voorbije jaren grondig door elkaar geschud. Ook gewone meisjes en jongens kunnen dankzij die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier