SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Ondertussen buiten het Paleis: Sam De Win en de Mediabikers

Vrijdag 26 Juni 2015


Ondertussen buiten het Paleis: Sam De Win en de Mediabikers
Natuurlijk ben je in Cannes om een maximum aan inspiratie op te doen tijdens de vele seminars in het Paleis. Toch gaat het Festival om zoveel meer dan insights en awards. Om samenhorigheid, nationale trots en je grenzen verleggen of jezelf overtreffen bijvoorbeeld. Dat is alvast het besluit van Sam De Win (ECD Ogilvy), na zijn deelname aan de ondertussen traditionele Mediabikers van Medialaan. We vroegen hem naar zijn drijfredenen.
 
Sam De Win: “De Mediabikers fietsten ook dit jaar weer naar Cannes. Vanuit Grenoble, welteverstaan. Op het programma, 450 zware kilometers en een paar cols buiten categorie. Waarom wil iemand in godsnaam het snot uit z’n neus rijden als hij ook gewoon met het vliegtuig naar het reclamefestival kan gaan? Dat kun je enkel begrijpen als je een keertje bent meegereden. Samen afzien schept blijkbaar een enorme band. Op de cols vallen alle grenzen weg. CEO’s, adverteerders en CD’s worden gewoon coureurs. Coureurs die samen afzien en die mekaar steunen in hun strijd tegen Alpe d’Huez, de col d’Izoard, de Galibier… Een voor een, legendarische kuitenbijters waar je best niet ongetraind aan begint. Een paar maandjes voorbereiding is dan ook geen slecht idee, tenzij je jezelf wil tegenkomen op de flanken van een col natuurlijk. Tijdens die vierdaagse heerst er trouwens zo wat hetzelfde gevoel van samenhorigheid dat ook op het reclamefestival heerst onder de Belgen. We zijn blij als er iemand iets (over)wint. En we zijn goed bezig vind ik. Goud, zilver en brons voor een paar knappe campagnes waardoor we toch weer geen slechte beurt maken op het wereldkampioenschap reclame. Proficiat aan alle Belgen. Ik ga ondertussen m’n benen nog even te rusten leggen.”

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier