SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Peter Baert: "Radio is dead. Long life radio!"

Donderdag 25 Juni 2015


Peter Baert:
Peter Baert (Raygun) die in de Radiojury zetelde, vertelt ons over de Grand Prix die toegekend werd aan Grey en Soundcloud voor ‘The Berlin Wall of Sound’.
“Het echte debat betrof de Grand Prix, want er waren twee heel goed geschreven Golds, gebaseerd op een heel goed idee dat uitstekend uitgevoerd was, met een geweldige casting. Maar er was er nog een: de Soundcloud. Een echte ‘Game Changer’… we moesten echter opletten, want de radiospot als dusdanig werd geherdefinieerd. Kan een radiospot op Soundcloud staan? Het is een grote verantwoordelijkheid als jurylid om de spelregels te veranderen en ik ben heel trots dat we dat gedaan hebben.
Deze Grand-Prix heeft echt iedereen bereikt. Hij was ingeschreven in vier categorieën en we moesten elke keer de 7 minuten 32 seconden helemaal uitluisteren. Maar ik moet toegeven dat het elke keer ontroerend en beklijvend was.
Radio is dead. Long live radio! Dat is echt het gevoel dat ik had. We zijn aan een nieuw tijdperk begonnen. Het is een sterk signaal dat de Radiojury zijn Grand Prix toekent aan een online ‘ding’. Mensen blijven er kalm blij, maar ik vind dat het een echte revolutie is. Het is een uitnodiging aan adverteerders en bureaus om platformen als Soundcloud te gebruiken om te communiceren. Het is een nieuw medium. Het opent deuren die gunstig kunnen zijn voor alle radioproductiehuizen.”



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar):

Philippe Gelder (Gekozen Product van het Jaar): "Het rode logo is een baken voor innovatie voor de winkelende consumenten"



DOSSIER  



Waarom Google adverteerders en YouTubers dichter bij elkaar wil brengen  


Platformen als Instagram, Snapchat en YouTube hebben de spelregels van influencer marketing de voorbije jaren grondig door elkaar geschud. Ook gewone meisjes en jongens kunnen dankzij die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier