SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade brengt filmklassiekers tot leven voor Canvas

Donderdag 10 Augustus 2017


mortierbrigade brengt filmklassiekers tot leven voor Canvas
Assets :
'Fight Club' 'Dangerous Liaisons' 'Clockwork Orange' 'Jaws' 'Magnolia' radio
Credits :
Client : Canvas
Contacts : Bob Madou, Reinhilde Wyens, Marjolijn Van Boxel
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Philippe De Ceuster
CD : Joost Berends
Creation : Jesse Van Gysel
Creation : Tom Meijer
Head of Production : Charlotte Coddens
Producer : Lore Meert
Strategy : Dorien Mathijssen
PR Manager : Anne-Cécile Collignon
Film Production Company : Czar
Director : Jonas Govaerts
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Lander Engels
DOP : Grimm Vandekerckhove
Art Director : Talina Casier
Editor : Robin De Praetere, Bert Jacobs
Grading : Joost Van Kerckhove
Online : Robin De Praetere
Post-Production : Czar
Post-Producer : Bieke De Keersmaecker
Sound : Cobra
Radio Production Company : Sonicville

De hele zomer lang reist ‘Cinema Canvas’ van stad naar stad om er kwaliteitsfilms te vertonen in diverse Vlaamse steden. Om het initiatief te promoten besloot mortierbrigade om zoveel mogelijk ophef te veroorzaken rond vijf grote films in het bijzonder, met onverwachte en absurde acties die verband houden met de prenten.

Het begon met het video-interview met Vincent van Quickenborne, waarin de burgemeester van Kortrijk (waar de eerste film vertoond werd) verscheen met een gezwollen gezicht. Dat wekte natuurlijk een pak vragen bij de internauten, tot Canvas enkele uren later onthulde dat het om een grap ging. De video en de burgemeester die slaag had gekregen waren bedoeld om de vertoning van ‘Fight Club’ in het kader van Cinema Canvas aan te kondigen. Enkele dagen later filmde een automobilist een koppel dat tijdens de daad gefilmd werd in een 18de-eeuwse koets. De video werd naar verschillende media verstuurd en massaal opgepikt. Ook deze keer was het doorstoken kaart, ter aankondiging van de vertoning van ‘Les Liaisons Dangereuses’ in Antwerpen.
 
Voor Stanley Kubricks cultklassieker ‘A Clockwork Orange’ stampte het bureau een nieuwe winkel uit de grond in het centrum van Antwerpen: Patisserie Stanley. In de vitrine: allemaal figuren uit chocolade die subtiel aan de film doen denken. Iets minder subtiel: de penis van 43 kilo uit witte chocolade die het centrum van de aandacht vormde. mortierbrigade filmde de reacties van willekeurige voorbijgangers en verwerkte die in een video die online en op tv werd vertoond. De penis werd dan weer uitgedeeld aan de bezoekers van het event in Antwerpen zodat ze van de film konden proeven terwijl ze hem bekeken.
 
“Met deze campagne brachten we de desbetreffende films letterlijk tot leven en respecteerden we de belofte van Canvas: de strafste films komen naar jouw stad met Cinema Canvas”, besluit mortierbrigade. In totaal maakte mortierbrigade 6 spots die op TV en online uitgezonden werden, allemaal gedraaid in de steden waar de respectieve films vertoond werden. Bovendien ging de campagne gepaard met radiospots en printadvertenties. De ‘happenings’ werden gedeeld via de social media van Canvas en tal van nieuwssites. 

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier