SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade brengt filmklassiekers tot leven voor Canvas

Donderdag 10 Augustus 2017


mortierbrigade brengt filmklassiekers tot leven voor Canvas
Assets :
'Fight Club' 'Dangerous Liaisons' 'Clockwork Orange' 'Jaws' 'Magnolia' radio
Credits :
Client : Canvas
Contacts : Bob Madou, Reinhilde Wyens, Marjolijn Van Boxel
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Philippe De Ceuster
CD : Joost Berends
Creation : Jesse Van Gysel
Creation : Tom Meijer
Head of Production : Charlotte Coddens
Producer : Lore Meert
Strategy : Dorien Mathijssen
PR Manager : Anne-Cécile Collignon
Film Production Company : Czar
Director : Jonas Govaerts
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Lander Engels
DOP : Grimm Vandekerckhove
Art Director : Talina Casier
Editor : Robin De Praetere, Bert Jacobs
Grading : Joost Van Kerckhove
Online : Robin De Praetere
Post-Production : Czar
Post-Producer : Bieke De Keersmaecker
Sound : Cobra
Radio Production Company : Sonicville

De hele zomer lang reist ‘Cinema Canvas’ van stad naar stad om er kwaliteitsfilms te vertonen in diverse Vlaamse steden. Om het initiatief te promoten besloot mortierbrigade om zoveel mogelijk ophef te veroorzaken rond vijf grote films in het bijzonder, met onverwachte en absurde acties die verband houden met de prenten.

Het begon met het video-interview met Vincent van Quickenborne, waarin de burgemeester van Kortrijk (waar de eerste film vertoond werd) verscheen met een gezwollen gezicht. Dat wekte natuurlijk een pak vragen bij de internauten, tot Canvas enkele uren later onthulde dat het om een grap ging. De video en de burgemeester die slaag had gekregen waren bedoeld om de vertoning van ‘Fight Club’ in het kader van Cinema Canvas aan te kondigen. Enkele dagen later filmde een automobilist een koppel dat tijdens de daad gefilmd werd in een 18de-eeuwse koets. De video werd naar verschillende media verstuurd en massaal opgepikt. Ook deze keer was het doorstoken kaart, ter aankondiging van de vertoning van ‘Les Liaisons Dangereuses’ in Antwerpen.
 
Voor Stanley Kubricks cultklassieker ‘A Clockwork Orange’ stampte het bureau een nieuwe winkel uit de grond in het centrum van Antwerpen: Patisserie Stanley. In de vitrine: allemaal figuren uit chocolade die subtiel aan de film doen denken. Iets minder subtiel: de penis van 43 kilo uit witte chocolade die het centrum van de aandacht vormde. mortierbrigade filmde de reacties van willekeurige voorbijgangers en verwerkte die in een video die online en op tv werd vertoond. De penis werd dan weer uitgedeeld aan de bezoekers van het event in Antwerpen zodat ze van de film konden proeven terwijl ze hem bekeken.
 
“Met deze campagne brachten we de desbetreffende films letterlijk tot leven en respecteerden we de belofte van Canvas: de strafste films komen naar jouw stad met Cinema Canvas”, besluit mortierbrigade. In totaal maakte mortierbrigade 6 spots die op TV en online uitgezonden werden, allemaal gedraaid in de steden waar de respectieve films vertoond werden. Bovendien ging de campagne gepaard met radiospots en printadvertenties. De ‘happenings’ werden gedeeld via de social media van Canvas en tal van nieuwssites. 

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier