SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Serviceplan brutaal voor Frisk

Dinsdag 24 Mei 2016


Serviceplan brutaal voor Frisk
Assets :
'The Brutally Honest Breath Meter' Tweetpropre.be
Credits :
Client : Frisk
Agency : Serviceplan
CD : Sam De Win
Creation : Nicholas Sterckx
Creation : Jan Leenders
Creation : Wouter Huyghe
Creation : Patrick Vermeylen
Design : Sébastien Bontemps, Denise Hermo
Digital : Plan.net
Account Team : Félice Vandenabeele, Pierre-Antoine Van Wijmeersch

Serviceplan Benelux benaderde proactief de verfrissend geparfumeerde micropastilles van Frisk met een creatief idee dat al even verfrissend voor het merk kan werken. En dat niet alleen!

“Een slechte adem kan onaangename gevolgen hebben”, aldus Perrine Madrenas, marketing director van Serviceplan. “De liefde van je leven die je verlaat of de job van je dromen die aan je neus voorbijgaat… Daarom kwamen onze creatieven op het idee van een verfrissende activering voor Frisk. Die vond plaats in Brussel, Antwerpen en Gent.”
 
Op het programma: een interactieve abribus-reclame die ‘The Brutally Honest Breath Meter’ gedoopt werd en voorbijgangers uitnodigde voor een ludieke ademtest. Sam De Win, executive creative director: “Een geïntegreerde sensor ‘mat’ de adem van de voorbijgangers en meldde hun het resultaat op een wel heel directe manier. Wat dacht je bijvoorbeeld van commentaren als ‘Your breath smells so nasty your ass feels offended’ of ‘Your breath smells so bad that the police wants to use it in tears gas’ en ‘Your breath stinks so bad your toothbrush thinks it is a toilet brush’… Ja wadde!
 
Je snapt het al, hoe zwaarder de uitspraak, hoe makkelijker verteerbaar het affront werd, waardoor de merksympathie niet aangetast werd, integendeel zelfs. Dat blijkt onder andere uit de video die op verschillende sites gedraaid werd (en die je op mm.be kunt bekijken): je ziet er de ‘deelnemers’ en nieuwsgierige voorbijgangers in lachen uitbarsten, terwijl de ‘Brutally Honest Breath Meter’ gul gratis Frisk 2 Hours Clean Breath pastilles uitdeelde, al naargelang de ernst van de ‘slechte’ adem.
 
De actie loopt verder op de microsite Tweetpropre.be, met een tool die de meest vuilbekkende tweets clean maakt door bepaalde woorden door andere te vervangen. “Concreet ontvangt de auteur van een vuilbekkende tweet een ‘cleane’ versie van zijn tweet, met een link naar de microsite, waar hij zijn tweet opnieuw kan bekijken en in de ‘schone’ versie retweeten. Want volgens Frisk hebben mensen ook recht op een ‘cleane’ Twitter”, aldus Sam De Win. 

JOBS


INTERVIEW

Pierre Bertrand:

Pierre Bertrand: "Welcome Media positioneert zich als een expertisecentrum voor In-Home Advertising"



DOSSIER  



Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus