SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

De Gouden Creatieven

Vrijdag 5 Juni 2015


De Gouden Creatieven
Dit jaar zijn de creatieven die het grootste aantal hoedjes in de wacht sleepten Manuel Ostyn en Pieter Staes. Ten tijde van deze wapenfeiten waren ze aan de slag bij mortierbrigade, vandaag zijn ze associate creative directors bij These Days Y&R. Het duo mag drie Gold en vier Silver op zijn naam schrijven, allemaal met creaties voor Humo: ‘Uncensored articles made in China’, ‘Het Mirakel van Humo’ en ‘Prank-a-Wanker’.
 
Op de tweede plaats vinden we een team van DDB, bestaande uit Tim Arts en Stefan Van Den Boogaard. Zij pakken drie Gold en drie Silver, meer bepaald met ‘Don't google it’ voor CEBAM en ‘The Classical Comeback’ voor B-classic. Op drie staat het team achter ‘Alles kan Beter’ van TBWA voor KBC, de vaakst bekroonde campagne van deze editie van de CCB Awards, met drie Gold en een Silver, dankzij Menno Buyl, Thomas de Vreese, Chiara De Decker en Veerle Blykers.
 
Bij de creatieven die minstens een dubbele Gold in de wacht sleepten, vinden we het team van mortierbrigade, bestaande uit Kwint De Meyer en Willem De Wachter; zij winnen ook twee keer Silver en een Bronze. Het duo wordt op de hielen gezeten door Jan Sidgwik en Christophe Ghewy van Bowling Brussels dat een Silver minder won. De laatste dubbele Gold viel te beurt aan Toon Vanpoucke en Morgane Choppinette van BBDO Belgium.
 
We besluiten met de creatieven die een Gold op hun naam mochten schrijven. Dat zijn Jeroom Snelders, Guy Mortier, Jan Eelen en Jens Mortier (mortierbrigade); Han Verschaeren, Thomas Thysens, Ruben Van Maldeghem en Tine Bongaerts (LDV United); Klaartje Galle en Régine Smetz (BBDO); Karel De Mulder (Bowling/Unibet); Philippe De Ceuster en Joost Berends (mortierbrigade); Frank Marinus, en Michael Mikiels (TBWA); Nicolas Bury en Lucien Brocas  (Base) en, last but not least, Bram Ceuppens en Stijn Jansen (mortierbrigade).



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier