Fr
Close

AWARDS

De Gouden Creatieven

Vrijdag 5 Juni 2015

De Gouden Creatieven

Dit jaar zijn de creatieven die het grootste aantal hoedjes in de wacht sleepten Manuel Ostyn en Pieter Staes. Ten tijde van deze wapenfeiten waren ze aan de slag bij mortierbrigade, vandaag zijn ze associate creative directors bij These Days Y&R. Het duo mag drie Gold en vier Silver op zijn naam schrijven, allemaal met creaties voor Humo: ‘Uncensored articles made in China’, ‘Het Mirakel van Humo’ en ‘Prank-a-Wanker’.
 
Op de tweede plaats vinden we een team van DDB, bestaande uit Tim Arts en Stefan Van Den Boogaard. Zij pakken drie Gold en drie Silver, meer bepaald met ‘Don't google it’ voor CEBAM en ‘The Classical Comeback’ voor B-classic. Op drie staat het team achter ‘Alles kan Beter’ van TBWA voor KBC, de vaakst bekroonde campagne van deze editie van de CCB Awards, met drie Gold en een Silver, dankzij Menno Buyl, Thomas de Vreese, Chiara De Decker en Veerle Blykers.
 
Bij de creatieven die minstens een dubbele Gold in de wacht sleepten, vinden we het team van mortierbrigade, bestaande uit Kwint De Meyer en Willem De Wachter; zij winnen ook twee keer Silver en een Bronze. Het duo wordt op de hielen gezeten door Jan Sidgwik en Christophe Ghewy van Bowling Brussels dat een Silver minder won. De laatste dubbele Gold viel te beurt aan Toon Vanpoucke en Morgane Choppinette van BBDO Belgium.
 
We besluiten met de creatieven die een Gold op hun naam mochten schrijven. Dat zijn Jeroom Snelders, Guy Mortier, Jan Eelen en Jens Mortier (mortierbrigade); Han Verschaeren, Thomas Thysens, Ruben Van Maldeghem en Tine Bongaerts (LDV United); Klaartje Galle en Régine Smetz (BBDO); Karel De Mulder (Bowling/Unibet); Philippe De Ceuster en Joost Berends (mortierbrigade); Frank Marinus, en Michael Mikiels (TBWA); Nicolas Bury en Lucien Brocas  (Base) en, last but not least, Bram Ceuppens en Stijn Jansen (mortierbrigade).

Archief / AWARDS