Fr

CREATIONS

De nieuwe John Lewis, het al dan niet perfecte cadeau

Dinsdag 4 November 2025

De nieuwe John Lewis, het al dan niet perfecte cadeau

Saatchi & Saatchi heeft zijn derde kerstcampagne voor John Lewis onthuld. De campagne is gebaseerd op een eenvoudig idee: wanneer je niet de juiste woorden vindt, kun je altijd het perfecte cadeau vinden…

De campagne bestaat uit een film van 120” die voor het eerst werd uitgezonden op 4 november om 20u tijdens het programma ‘Great British Bake Off’ op Channel 4. De film is geregisseerd door Jonathan Alric voor Iconoclast, en zoals vaak bij John Lewis speelt muziek een centrale rol. Het nummer ‘Where Love Lives’ van Alison Limerick, in een nieuwe versie van Labrinth, is meteen ook de naam van de spot.

Bij de campagne horen verschillende activaties, waaronder een limited edition single van ‘Where Love Lives’, uitgebracht door John Lewis. De originele versie staat op de A-kant van de plaat en de B-kant kreeg een remix van het nummer. Alle opbrengsten uit de verkoop van de plaat gaan naar het programma ‘Building Happier Futures’ van John Lewis Partnership.

Het bureau spreekt van een terugkeer naar de basis, naar het DNA van de John Lewis-reclame, maar het is duidelijk dat de kerstfilms van het Britse warenhuis sinds het einde van de samenwerking met adam&eve DDB wat van hun glans hebben verloren.

Archief / CREATIONS