Fr

CREATIONS

Coca-Cola bruist alweer met AI

Dinsdag 4 November 2025

Coca-Cola bruist alweer met AI

De kerstcampagne van Coca-Cola die voor het eerst uitgezonden werd in 1995 onder de naam ‘Christmas Caravan’, kreeg vorig jaar een eerste AI-versie onder de titel ‘Holidays Are Coming’.
 
Hoewel die productie veel kritiek kreeg, behaalde ze volgens analyses van System1 een zeer hoge waarderingsscore bij consumenten van het merk. System1 bestempelde de campagne zelfs als een van de meest effectieve kerstreclames van het jaar.
 
Resultaat: het merk doet zijn AI-verhaal nog eens over met een nieuwe herwerking van dezelfde film, wederom in samenwerking met Silverside AI en WPP Open X, onder leiding van VML, met steun van EssenceMediacom en Ogilvy.
 
Uit deze nieuwe versie blijkt duidelijk hoeveel vooruitgang AI heeft geboekt op het gebied van video, zeker in vergelijking met de spot van vorig jaar.
 
Op de vraag van Wall Street Journal naar de kosten van de campagne, antwoordde Manolo Arroyo, de Global CMO van Coca-Cola, eenvoudigweg dat de productie goedkoper en sneller was dan een klassieke productie zonder AI: “Vroeger, wanneer we de opnames en alle standaardprocessen van een project uitvoerden, begonnen we een jaar van tevoren. Vandaag kan alles in ongeveer een maand worden afgerond.”

Archief / CREATIONS