Fr

BRANDS

PepsiCo onthult nieuwe branding

Zondag 2 November 2025

PepsiCo onthult nieuwe branding

Zestig jaar na de vereniging van Pepsi en Lay’s waaruit de Amerikaanse groep ontstond die vandaag meer dan 500 merken telt, en een kwart eeuw na de vorige rebranding, heeft PepsiCo een nieuwe visuele identiteit onthuld.
“Die weerspiegelt op gedurfde wijze wie we zijn in 2025: een bedrijf met een brede reikwijdte, dat streeft naar een positieve impact over de hele wereld en dat beschikt over een ongeëvenaarde familie van geliefde voedings- en drankmerken”, aldus Ramon Laguarta, CEO van PepsiCo.

Het bedrijf voegt eraan toe dat dit ook een gelegenheid is om de rijkdom en diversiteit van zijn portfolio in de verf te zetten, aangezien slechts 21% van de consumenten in staat is een ander merk van PepsiCo te noemen dan Pepsi.
 
In het hart van het nieuwe logo bevindt zich de letter “P”, een verwijzing naar het erfgoed van het bedrijf, en een kleurenpalet geïnspireerd op de “echte wereld”: “de rijke bodems die onze voedingsmiddelen voeden, onze verfrissende dranken en de levendige tinten die onze inzet voor mensen en de planeet weerspiegelen.”
 
Het nieuwe lettertype is bedoeld om “een gevoel van toegankelijkheid over te brengen dat de gedurfde, consumentgerichte geest van onze merken weerspiegelt.”
 
Aan de basis ligt een glimlach: “Eenvoudig, universeel en diep menselijk, dient die als visueel herkenningspunt dat rechtstreeks verwijst naar onze missie: meer glimlachen inspireren bij elke slok en elke hap, samengevat in drie woorden: Food. Drinks. Smiles.”
 
Het nieuwe merk zal geleidelijk worden uitgerold op alle markten, kanalen en touchpoints.

Archief / BRANDS