Fr

AWARDS

Drie Belgische finalisten op Effie Europe

Donderdag 30 Oktober 2025

Drie Belgische finalisten op Effie Europe

Ogilvy Social.Lab Brussels en Joe Public hebben de finale bereikt van de 2025-editie van de Effie Awards Europe.

De eerste is weerhouden met ‘Strength of Character’, in samenwerking met Ogilvy Paris voor Côte d'Or/Mondelēz International France, en met ‘Wake-up! It's Time For A Better Sleep’ voor Ikea, ditmaal in samenwerking met Mindshare.

De derde en laatste Belgische finalist is Joe Public (Springbok Group) met de case ‘Stream BIG: from catch-up platform to full-fledged streaming service’ voor DPG Media en VTM GO.

In totaal telt de competitie dit jaar 102 finalisten, waarvan 35 zogenaamde multi-market campagnes, 19 rond ‘positive change’ en 48 die zijn ingediend in de Best of Europe-categorie.

De jury, die wordt geleid door Barbara Sala (Coca-Cola) en Sven Huberts (Dentsu), telt bijna 250 professionals waaronder onze landgenoten Dorien Mathijssen (TBWA), Dennis Snijders (iO), Berten Peremans (Publicis), Tom Vingerhoets en Dimitri De Lauw (VML).

De laureaten worden op 10 december onthuld tijdens de slotceremonie van de Effie Awards in Brussel, en dit in het kader van de Effie Day. Dat is een dag die volledig in het teken staat van effectiviteit, met onder meer de ACT Responsible Care Awards, de Effie Conference en bijzondere gastsprekers uit bedrijven zoals Diageo, Google, L’Oréal, dentsu, Loop Earplugs en Kantar.

De volledige finalistenlijst is hier gepost.

Archief / AWARDS