Fr

AGENCIES

DDB: Omnicom reageert (amper) op geruchtenmolen

Donderdag 30 Oktober 2025

DDB: Omnicom reageert (amper) op geruchtenmolen

Omnicom heeft gereageerd op de storm van reacties die de veronderstelde verdwijning van het merk DDB veroorzaakt. Zonder het bericht te ontkennen of te bevestigen, verklaarde een woordvoerder aan AdWeek dat de groep momenteel aan een “zorgvuldig proces bezig is om de beste oplossingen voor de toekomst te garanderen.”
 
Sinds enkele dagen melden verschillende media dat de fusie met IPG zal leiden tot een hergroepering van de creatieve activiteiten van de Amerikaanse groep rond drie netwerken: BBDO, TBWA en McCann – dus twee van Omnicom en een van Interpublic. Indien dit doorgaat, zal FCB en MullenLowe dus ook het slachtoffer van de operatie worden.
 
Hoewel het merk in België sinds een jaar verdwenen is en opging in BBDO, is DDB nog steeds actief op meer dan 40 markten wereldwijd. Enkele van zijn filialen, zoals adam&eveDDB London, behoren tot de meest bekroonde in de sector. DDB werd dit jaar bovendien verkozen tot Netwerk van het Jaar in Cannes.

Archief / AGENCIES