Fr

BRANDS

Hermès organiseert chique speurtocht (by Focalys)

Maandag 13 Oktober 2025

Hermès organiseert chique speurtocht (by Focalys)

Hermès liet van zich horen in de Verenigde Staten met een zeer klassevolle en immersieve ervaring die de New Yorkers in speurneuzen veranderde. De uitdaging? Binnen 60 minuten een reeks raadsels op te lossen op een fysieke locatie…
 
Hermès creëerde een activatie die ‘Mystery at the Grooms’ heet, en meer bepaald aan Pier 36 in New York, aan de oever van de East River. In deze escape game doen de paardenverzorgers van het merk een oproep om hen te helpen. Hun 25 paarden zijn immers verdwenen. Bezoekers moeten ze terugvinden door zes kamers van een luxueus huis te verkennen. Met hun smartphone en een app, die voor de gelegenheid werd gelanceerd, moesten ze binnen 60 minuten een reeks raadsels oplossen die verband hielden met het vakmanschap van het merk, door voorwerpen aan te raken en te scannen. De stem van een fictieve detective, Mister Honoré, begeleidt de deelnemers tijdens het spel. Toegang was gratis, maar alleen voor wie had gereserveerd (via hermes.com of ter plaatse). Alle deelnemers kregen een kleurboek cadeau. Het initiatief werd aangekondigd in de pers en via affiches.
 
Dit spel is helemaal op maat van de doelgroep van Hermès. Ten eerste zette het merk niet de sociale media in bij de ervaring (een detail dat gewaardeerd wordt door klanten die van authentieke en ‘oldschool’ ervaringen houden). Daarnaast maakte Hermès van het escape room-spel, dat veel mensen aanspreekt, een stijlvolle en exclusieve ervaring. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat, twee dagen voor de start van het evenement, al 25.000 mensen zich hadden ingeschreven.

Archief / BRANDS