Fr

BRANDS

ChatGPT: human after all

Maandag 29 September 2025

ChatGPT: human after all

Enkele weken na Perplexity lanceert OpenAI zijn eerste grote B2C-merkcampagne voor ChatGPT. De campagne is geïnspireerd op echte gebruikssituaties en richt zich op de bescheiden maar betekenisvolle manieren waarop mensen ChatGPT in hun leven integreren.

De filmpjes belichten momenten zoals het bereiden van een maaltijd, het plannen van een reis of het bereiken van een fitnessdoel — allemaal gepresenteerd als de slotscènes van een speelfilm, waarbij vragen en antwoorden worden weergegeven als aftiteling.
De spots zijn het werk van Isle of Any en werden – op 35 mm – gefilmd door regisseur Miles Jay (Smuggler). Ze zullen te zien zijn tijdens prime time op tv, evenals via streaming en op sociale media in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Een OOH-campagne maakt het geheel compleet. De mediaplanning loopt via PHD (onderdeel van OMG).

“Menselijke connecties staan centraal in wat dit werk zo betekenisvol maakt”, aldus Michael Tabtabai, ECD bij OpenAI. “Het zit in de kern van hoe wij denken, samenwerken en creëren: de focus leggen op wat ChatGPT voor mensen kan betekenen in hun dagelijks leven. Deze campagne weerspiegelt de intentie waarmee we ons als merk willen presenteren: met menselijkheid, creativiteit en oprechte aandacht voor mensen.”

Archief / BRANDS