Fr

AGENCIES

6th Man aan de bal

Dinsdag 23 September 2025

6th Man aan de bal

Het Belgische marketinglandschap mag een nieuwe speler verwelkomen, meer bepaald 6th Man. Dat bureau heeft als ambitie om in te spelen op de huidige evolutie van de markt, waar efficiëntie, flexibiliteit en meetbare impact belangrijker zijn dan ooit.

Om dat te bewerkstelligen wil 6th Man bewust niet de klassieke bureau-aanpak volgen, maar kiest het ervoor om zich direct in de teams van de klant te integreren en te werken in korte sprints, zoals momenteel het geval is met Scalara, Qteal en Haystack Consulting. Deze bedrijven vertrouwen op de aanpak van het bureau voor hun grotere B2B-projecten.

6th Man is het geesteskind van Arthur Lauwers, die heel wat ervaring opdeed bij bureaus zoals AdSomeNoise, WeAreDigital en June20. Bij 6th Man kan Lauwers rekenen op een team dat uitsluitend bestaat uit ervaren profielen gespecialiseerd in paid media, SEO en web development.

Het bureau is gevestigd in Leuven en is actief in België en Duitsland.

“De naam 6th Man komt uit het basketbal, waar de zesde man het verschil maakt door als invaller in actie te komen”, besluit de oprichter, Arthur Lauwers. “Dat is de rol die wij op ons nemen bij onze klanten. We willen in de cruciale momenten deel uitmaken van het team, en niet aan de zijlijn staan. Deze mentaliteit vormt ook de basis van Factor 6, een intern ontwikkelde softwaretool, die binnenkort nog meer marketingtaken zal automatiseren.”

Foto, van links naar rechts: Arthur Lauwers (oprichter/CEO) en Wout Blockx (CTO)
 

Archief / AGENCIES