Fr

BRANDS

Claude positioneert zich met Mother en Initiative

Maandag 22 September 2025

Claude positioneert zich met Mother en Initiative

Anthropic lanceert een wereldwijde campagne met Mother London en Initiative ter promotie van zijn AI-assistent Claude. Dit is een primeur voor de Amerikaanse start-up die de steun geniet van Amazon.
 
Onder het motto ‘Keep Thinking’ wil het bedrijf zijn merkimago versterken ten opzichte van zijn grote rivaal ChatGPT en Claude positioneren als het model voor al wie AI beschouwt als een breinversterker en niet als een breinvervanger.
 
De campagne staat onder leiding van Andrew Stirk, een voormalig medewerker van W+K en BETC, die in 2023 bij Anthropic in dienst trad en er nu head of brand marketing is.
 
“‘Keep thinking’ is zowel een strijdkreet als een belofte”, aldus de man. “We maken de industrie duidelijk dat we AI op een verantwoorde manier moeten ontwikkelen en dat wat vroeger onmogelijk leek, nu binnen handbereik ligt. Claude richt zich tot al wie AI niet als een snelkoppeling ziet, maar als een partner voor hun brein om diens belangrijkste uitdagingen aan te gaan.”

Archief / BRANDS