Fr

BRANDS

Ook Volvo gaat prat op Belgische verankering

Maandag 15 September 2025

Ook Volvo gaat prat op Belgische verankering



Nu de productie van de elektrische Volvo EX30 in de Volvo-fabriek in Gent van start gaat, bedacht Ogilvy Social.Lab een campagne die de unieke combinatie van Scandinavisch design en Belgisch vakmanschap in de verf zet.
 
In Wallonië en Brussel werd die idee in een suggestieve slogan gegoten: ‘La plus belge des voitures suédoises’, wat een duidelijke poging is om de Volvo EX30 te positioneren als een auto die het beste van twee werelden verenigt.
 
Aan de Nederlandstalige kant speelt de campagne in op een typisch Gentse uitdrukking, ‘Vree wijs’, subtiel aangepast tot ‘Vrö wys’, een originele knipoog die het lokale en innovatieve karakter van dit model moet benadrukken.
 
De campagne wordt op grote schaal uitgerold via verschillende kanalen: sociale media, digitale platforms, OLV, tv en pers. Tegen het einde van het jaar zal ze ook op de radio te horen zijn.

Archief / BRANDS