Fr

BRANDS

Bob's Discount stelt koppels op de proef in realityshow (by Focalys)

Donderdag 11 September 2025

Bob's Discount stelt koppels op de proef in realityshow (by Focalys)

In de Verenigde Staten vond Bob’s Discount Furniture een originele formule om de aandacht te trekken, meer bepaald een realityprogramma waarin koppels hun meubels kiezen via een wel heel bijzonder ritueel…

Bob’s Discount verspreidt via TikTok, Meta en YouTube een realityprogramma in zes afleveringen, getiteld ‘Till Decor Do Us Part’, met een frequentie van één aflevering per week en telkens met een ander koppel in de hoofdrol. Het concept? De koppels krijgen nieuwe meubels voor de woonkamer aangeboden, maar slechts een van de partners mag die in de winkel uitkiezen, terwijl de ander vanuit de coulissen mag toekijken en in real time commentaar geven, bijgestaan door presentatrice Gabby Bryan. De reeks focust op de spanningen die ontstaan door uiteenlopende smaken op het vlak van interieurdecoratie, bijvoorbeeld wanneer de ene partner vooral kijkt naar kleur en esthetiek, terwijl de andere vooral oog heeft voor het gebruiksgemak van het meubel. 

Deze slimme storytelling heeft verschillende troeven: er is een spiegeleffect (de kijker herkent zichzelf in de deelnemers), het creëert een entertainende en verslavende vaste afspraak tijdens de zomerperiode (mensen zijn fan van dit soort programma’s), het stimuleert engagement op sociale media dankzij de reacties van kijkers, maar bovenal zet het de collectie van de winkelketen in de kijker, en dit precies op het moment dat consumenten nadenken over hun interieurkeuzes voor de herfst.

Archief / BRANDS