Fr

BRANDS

G-sport Vlaanderen kiest voor 'klare lijn' met Cayman

Dinsdag 2 September 2025

In het kader van het Wereldkampioenschap Paracycling, dat vorige maand plaatsvond, deed G-sport Vlaanderen een beroep op Cayman voor de ontwikkeling van de visuele identiteit en de website van het evenement.
 
Cayman ontwierp een pictogram en de bijhorende varianten, een logo met de datum en de naam van het evenement, een huisstijlgids en een campagnebeeld, dit in samenwerking met illustrator Xavier Truant. Hij koos voor een typisch Belgische illustratiestijl: de ‘klare lijn’. Eén van de centrale figuren in het campagnebeeld – een vrouwelijke fan – werd zelfs omgevormd tot een levende mascotte.
Alle elementen werden aangepast aan een breed scala aan dragers: affiches, roll-ups, templates voor sociale media en nieuwsbrieven, een activatiestand, enz.

De website wordt gepresenteerd als toegankelijk en visueel consistent. Cayman schetste de wireframes, valideerde vervolgens de definitieve designs en bouwde daarna, in samenwerking met SiteManager, een site die zowel functioneel als inspirerend is.

Archief / BRANDS