Fr

BRANDS

Queen B boost verkoop van Levi's

Dinsdag 19 Augustus 2025

Queen B boost verkoop van Levi's

Voortbouwend op het succes van de drie vorige delen, waarin de klassiekers LaundromatPool Hall et Refrigerator in een nieuw jasje gestoken werden, zetten Levi’s en TBWA\Chiat\Day LA hun samenwerking met Beyoncé voort.
 
Het trio komt deze keer met een spot van 90 seconden. De productie, opnieuw geregisseerd door Melina Matsoukas en met scènes uit de drie eerdergenoemde spots, vormt het perfecte sluitstuk voor de ‘Reiimagine’ campagne die op briljante wijze terugblikt op het erfgoed van het jeansmerk en zijn reclamegeschiedenis.
 
De campagne slaagde erin de commerciële resultaten van Levi’s te boosten: in het vierde kwartaal van 2024 steeg de directe verkoop aan consumenten met 19%, wat bijdroeg aan een omzetstijging van 12% ten opzichte van het voorgaande jaar.
 
Michelle Gass, CEO van Levi's, spreekt duidelijk van een “Beyoncé-effect”. The Muse spreekt dan weer van een hernieuwde belangstelling voor popcultuur, aangewakkerd door deze win-win-deal tussen het merk en de artieste, in een tijd waarin reclame zelden de voorpagina’s haalt – als je de recente controverse rond de American Eagle-campagne met Sydney Sweeney niet meerekent dan toch. 

Archief / BRANDS